Märkte nu att det finns ju två olika Gunsmoke:

Någon som vet varför? Är det någon skillnad?

Någon som vet varför? Är det någon skillnad?
Moderator: Moderatorer
WERY wrote:Nu när ni sett hur MM1 ser ut som amerikansk utgåva kanske ni förstår varför jag bara vill ha krets kortet i kassetten o byta det mot mina PAL kort så jag har MM1 som SCN fast med rätt hastighet. Kommer nog ha max ett ex av det fula orginalet men resten blir SCN med USA kort iEn annan idé är att ha två ex av varje spel: ett komplett SCN spel (samlar exet) och en NTSC kassett (att spela med). Då slipper man mixtra med kretskorten. Spelar ju inte så stor roll hur kassetten som man stoppar in i konsollen ser ut, bara spelet går i rätt hastighet.
WERY wrote:På samma sätt som det är helgerån o spela piratspel samt olicensierat då dessa ej hör till nintendos orginal. Men det gör många ändåDet är väl inte helgerån att spela olicensierat? Vissa olicensierade är bland de bästa t.ex. Micro Machines.
Sanna wrote:Eller så gör man på mitt sätt; Har fina kompletta i hyllan och en PowerPak man spelar på!WERY wrote:Nu när ni sett hur MM1 ser ut som amerikansk utgåva kanske ni förstår varför jag bara vill ha krets kortet i kassetten o byta det mot mina PAL kort så jag har MM1 som SCN fast med rätt hastighet. Kommer nog ha max ett ex av det fula orginalet men resten blir SCN med USA kort iEn annan idé är att ha två ex av varje spel: ett komplett SCN spel (samlar exet) och en NTSC kassett (att spela med). Då slipper man mixtra med kretskorten. Spelar ju inte så stor roll hur kassetten som man stoppar in i konsollen ser ut, bara spelet går i rätt hastighet.
Nystroem wrote:WERY:Medhåll.
Säljer du spelen med amerikanskt omslag och svenskt kort i sen? I så fall tycker jag att det är mycket mer helgerån än att spela olicensierat. Det blir ju förvirring på hög nivå ute på marknaden, plus att ingen vill väl ha (förutom du) ett spel där plasten har en annan region än själva spelet?
Nä fy tusan..
Link wrote:Det har jag. Köpte en sleten kassett till MM2 och bytte cart. Sålde den på tradden för länge sen. Med alla moddade enheter som säljes hit o dit hinner folk inte bli förvirrade. Möjligt att jag slänger ihop några såna kassetter med en moddad PAL-B enhet så märks inte skillnaden. Ja ja nog pratat om det nuWERY wrote:Jag kommer ju att behålla dom kassetter som jag gjort om på, självfallet.Jaja då är det ju inte någon fara. Hade ju varit lite tråkigt om du sålt spel med ntsc omslag med pal-b kort i.