• Två olika omslag till Gunsmoke NTSC

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#39874  by Lakanman

Märkte nu att det finns ju två olika Gunsmoke:

Image

Image

Någon som vet varför? Är det någon skillnad?

#39886  by Bonomaul

Rutmönstret i bakgrunden är iaf lika sjukt fult på dem båda. :)

#39896  by Ufouria

Den understa kallas Gun Smoke Red. :)

#39914  by jalla

Bonomaul wrote:Rutmönstret i bakgrunden är iaf lika sjukt fult på dem båda. :)
Så med andra ord så tycker du inte Mega Man USA versionen har det finaste coveret som någonsinne har blivit gjort?

Image

:lol:

#39918  by Bonomaul

Jo, det tillhör verkligen mina favoriter. :)
Dock så är ju rutmönstret det som är minst fult på det...

#39919  by jalla

Hehe, sant det :)

#39923  by WERY

Nu när ni sett hur MM1 ser ut som amerikansk utgåva kanske ni förstår varför jag bara vill ha krets kortet i kassetten o byta det mot mina PAL kort så jag har MM1 som SCN fast med rätt hastighet. Kommer nog ha max ett ex av det fula orginalet men resten blir SCN med USA kort i

#39924  by Bonomaul

Nej, det kommer jag aldrig förstå. Rent grafiskt kanske, men det är ju helgerån att mixtra ihop anpassade kassetter på det där viset.

#39926  by WERY

På samma sätt som det är helgerån o spela piratspel samt olicensierat då dessa ej hör till nintendos orginal. Men det gör många ändå

#39930  by AndiOne

Varför skulle de vara fel o spela olicenserade spel?

#39940  by Ufouria

WERY wrote:Nu när ni sett hur MM1 ser ut som amerikansk utgåva kanske ni förstår varför jag bara vill ha krets kortet i kassetten o byta det mot mina PAL kort så jag har MM1 som SCN fast med rätt hastighet. Kommer nog ha max ett ex av det fula orginalet men resten blir SCN med USA kort i
En annan idé är att ha två ex av varje spel: ett komplett SCN spel (samlar exet) och en NTSC kassett (att spela med). Då slipper man mixtra med kretskorten. Spelar ju inte så stor roll hur kassetten som man stoppar in i konsollen ser ut, bara spelet går i rätt hastighet.

#39944  by Widar

WERY wrote:På samma sätt som det är helgerån o spela piratspel samt olicensierat då dessa ej hör till nintendos orginal. Men det gör många ändå
Det är väl inte helgerån att spela olicensierat? Vissa olicensierade är bland de bästa t.ex. Micro Machines.

Jag håller också med om att man inte ska hålla på och byta och greja i kassetter... Usch!

#39945  by Widar

Sanna wrote:
WERY wrote:Nu när ni sett hur MM1 ser ut som amerikansk utgåva kanske ni förstår varför jag bara vill ha krets kortet i kassetten o byta det mot mina PAL kort så jag har MM1 som SCN fast med rätt hastighet. Kommer nog ha max ett ex av det fula orginalet men resten blir SCN med USA kort i
En annan idé är att ha två ex av varje spel: ett komplett SCN spel (samlar exet) och en NTSC kassett (att spela med). Då slipper man mixtra med kretskorten. Spelar ju inte så stor roll hur kassetten som man stoppar in i konsollen ser ut, bara spelet går i rätt hastighet.
Eller så gör man på mitt sätt; Har fina kompletta i hyllan och en PowerPak man spelar på! :)

#39947  by Ufouria

Ja det är ju det optimala. Då behöver man inte ens byta kassett utan bara låta PowerPacken sitta i. :)

#39956  by WERY

Jo men powerpack borde ju vara helgerån då man inte spelar orginalen utan tankar ner roms. Nu värderar ju alla spel olika men själv vill jag kunna spela vissa utgåvor i rätt hastighet utan att ha en kassett vid sidan om

#40022  by Widar

WERY wrote:Jo men powerpack borde ju vara helgerån då man inte spelar orginalen utan tankar ner roms.
Så länge man har originalkassetten så finns det väl ingen lag som hindrar (här i Sverige)?

#40033  by WERY

Kopiering av nintendos spel även för enskillt bruk är otillåten. Likaså gäller andra spel av dess olika format samt filmer.

Visst är det bra o ha om man inte vill slita på sina orginal men lagen har ju sagt sitt. Själv satsar jag på dubletter så jag vet ej om det blir nåt poerpack för min del

#40041  by Nystroem

WERY:
Säljer du spelen med amerikanskt omslag och svenskt kort i sen? I så fall tycker jag att det är mycket mer helgerån än att spela olicensierat. Det blir ju förvirring på hög nivå ute på marknaden, plus att ingen vill väl ha (förutom du) ett spel där plasten har en annan region än själva spelet?
Nä fy tusan..

#40043  by Link

Nystroem wrote:WERY:
Säljer du spelen med amerikanskt omslag och svenskt kort i sen? I så fall tycker jag att det är mycket mer helgerån än att spela olicensierat. Det blir ju förvirring på hög nivå ute på marknaden, plus att ingen vill väl ha (förutom du) ett spel där plasten har en annan region än själva spelet?
Nä fy tusan..
Medhåll.

#40048  by Bonomaul

Detta ofog måste få ett slut, och gärna ett abrupt sådant.
Någon som bor i närheten som kan ta en sväng förbi och ge WERY "ett erbjudande han inte kan motstå"? :)

#40068  by WERY

Så så så nu ska vi inte klaga på för mkt här. Tänk på alla länder där folk mår dåligt o är fattiga o inte kan spela nes. Tänk på allt elände att växa upp utan nintendo. Seså inte vara sura nu. Livet går vidare :D

#40074  by Lakanman

Han får väll göra vad han vill med sina kassetter. Gör ett bord av alla när du tröttnar på det :).. Skulle ju inte gå att sälja SCN kasseter med NTSC kort i. Skulle ju märkas direkt. Så det är ingen risk att dom kommer ställa till det.

#40141  by WERY

Jag kommer ju att behålla dom kassetter som jag gjort om på, självfallet.

#40169  by Link

WERY wrote:Jag kommer ju att behålla dom kassetter som jag gjort om på, självfallet.
Jaja då är det ju inte någon fara. Hade ju varit lite tråkigt om du sålt spel med ntsc omslag med pal-b kort i.

#40177  by Bonomaul

Jag sa också att jag skulle behålla alla mina spel så sent som för ett halvår sen typ..

#40224  by WERY

Link wrote:
WERY wrote:Jag kommer ju att behålla dom kassetter som jag gjort om på, självfallet.
Jaja då är det ju inte någon fara. Hade ju varit lite tråkigt om du sålt spel med ntsc omslag med pal-b kort i.
Det har jag. Köpte en sleten kassett till MM2 och bytte cart. Sålde den på tradden för länge sen. Med alla moddade enheter som säljes hit o dit hinner folk inte bli förvirrade. Möjligt att jag slänger ihop några såna kassetter med en moddad PAL-B enhet så märks inte skillnaden. Ja ja nog pratat om det nu

#40226  by Ufouria

Minns att jag var riktigt förvirrad när jag såg ditt Mega Man 2 på Tradera. Stod att det var PAL men kassetten hade NTSC "skal". :?

#40408  by WERY

Så var det ja. Nu är det ju så att jag gillar skalet på både SCN o USA utgåvan på MM2 men kassetten var i så visset skick och så sketen att jag valde o göra ett ombyte. Gillar MM2 som USA utgåva annars. Det är bara 1an som jag stör mig på

#40423  by Ufouria

Jo det är bara MM 1 som är asful. De andra megaman spelen är lika snygga i USA o SCN utgåva.

Instagram #sndb.se