Någon som kan hjälpa mig få klarhet i detta? Har sökt runt utan några klarheter.
Startade en tråd på loading innan jag kände till nesDB. Är väl sådär nöjd med svaren där då det mest var spekulation och inget bekräftat. Har saxat texten rätt av därifrån.
Har nyligen köpt mig ett NES igen efter många år på torken. Fick med flera sköna spel med en Bergsala-maskin, men jag börjar tro att man har sålt en "fejk" maskin till mig...eller nåt, jag vet inte. (glöm detta, det är en bergsala)
Varför? Flera spel känns som de går för fort. Och det tydligaste är väl Super Mario Bros (spel på ensam kasett, ej med duck hunt). Alla spel är SCN-märkta.
Jag känner till PAL/NTSC-problematiken, men då är väl det tvärtom? Att NTSC-spel är snabbare än sin PAL-motsvarighet (på en NTSC-maskin) pga 60hz.
Eller finns det enstaka undantag? Kan nån klargöra för mig?
Varför går musiken på mitt SMB scn för snabbt egentligen?
Startade en tråd på loading innan jag kände till nesDB. Är väl sådär nöjd med svaren där då det mest var spekulation och inget bekräftat. Har saxat texten rätt av därifrån.
Har nyligen köpt mig ett NES igen efter många år på torken. Fick med flera sköna spel med en Bergsala-maskin, men jag börjar tro att man har sålt en "fejk" maskin till mig...eller nåt, jag vet inte. (glöm detta, det är en bergsala)
Varför? Flera spel känns som de går för fort. Och det tydligaste är väl Super Mario Bros (spel på ensam kasett, ej med duck hunt). Alla spel är SCN-märkta.
Jag känner till PAL/NTSC-problematiken, men då är väl det tvärtom? Att NTSC-spel är snabbare än sin PAL-motsvarighet (på en NTSC-maskin) pga 60hz.
Eller finns det enstaka undantag? Kan nån klargöra för mig?
Varför går musiken på mitt SMB scn för snabbt egentligen?