• Final Fantasy 3 Nes

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#91808  by Mega_Man

nån som har spelat det? isåfall varför släpptes det inte till europa?

#91816  by Widar

Jag har det på Reprocart. Helt underbart spel! Ett av de absolut bästa till NES imho.

#91817  by Pinge

Widar wrote:Jag har det på Reprocart. Helt underbart spel! Ett av de absolut bästa till NES imho.
hur kan det vara det bästa NES spelet när det inte släpptes på NES ?? :wink:

vore ju som att påstå att The Legend Of Zelda är det bästa pc-spelet bara för att det går att emulera :lol:

#91818  by Widar

pinge80 wrote:
Widar wrote:Jag har det på Reprocart. Helt underbart spel! Ett av de absolut bästa till NES imho.
hur kan det vara det bästa NES spelet när det inte släpptes på NES ?? :wink:

vore ju som att påstå att The Legend Of Zelda är det bästa pc-spelet bara för att det går att emulera :lol:
Jag ser NES och Famicom som samma sak. Att de kom i olika kassetter gör ju ingen skillnad. Det är ju knappast emulering...

Nästan samma sak som att Crystalis är ett underbart NES-spel här i Sverige även om det inte släpptes här.

Jag ser Mike Ditka som till NES också.

#91819  by Pinge

Widar wrote:Jag ser NES och Famicom som samma sak. Att de kom i olika kassetter gör ju ingen skillnad. Det är ju knappast emulering...

Nästan samma sak som att Crystalis är ett underbart NES-spel här i Sverige även om det inte släpptes här.

Jag ser Mike Ditka som till NES också.
en dåres försvarstal :wink:

#91846  by Filurkatten

Jag har FF3 repro jag med översatt till engelska förstås.
Det är lugnt ett utav de bästa FF spelen i mitt tycke.

#91853  by nes_nerd_no_1

pinge80 wrote: en dåres försvarstal :wink:
Han har ju helt rätt ju! Fast du kanske var ironisk? ;)

#91855  by Pinge

har han helt rätt då?! :wink:
är famicom och nes samma sak?!

är volvo s40 och v40 samma sak?
plättar o pannkakaor?
ninja och hero?
vectra och omega?

eller e jag bara grinig för att jag e sjuk!?!

#91857  by nes_nerd_no_1

Hmmm, där har du iofs en poäng Pinge!

Fan, nu fick du mig att börja fundera här.... ;) :P

#91924  by Tawny

om man med "NES" menar "nintendos 8-bitarspel" så är det ju definitivt samma sak

#91928  by Pinge

tawny: ska man anta att folk menar ngt annat än det dom skriver? :shock:

#91941  by Tawny

nej man ska inte anta nånting, jag la bara in ett inlägg i filosofidebatten :)

#91967  by Widar

pinge80: Ser du PowerPak'en som en produkt/ett tillbehör till NES?

Edit: Ser du Opel och Vauxhall som samma sak? Nästintill samma produkt (vänster- vs högerstyrd) men med olika namn.

NNN1: Klart jag har rätt. :)

#91999  by Pinge

Widar wrote:pinge80: Ser du PowerPak'en som en produkt/ett tillbehör till NES?

Edit: Ser du Opel och Vauxhall som samma sak? Nästintill samma produkt (vänster- vs högerstyrd) men med olika namn.

NNN1: Klart jag har rätt. :)
Jag tänkte faktiskt på opel/vauxhall men skrev det aldrig, de är INTE samma, dels för som du säger styrningen, sen är det olika marknader och sist men inte minst Olika namn.

Ta crescent och monark, ser du det som samma?!?! (dom är tillverkade i exakt samma fabrik med exakt likadana delar, samma färg osv, det som skiljer e namnen på modellerna och lite klistermärken)

Man skulle ju kunna se Powerpak som ett tillbehör för nes, men med det förstår jag inte vad du e ute efter?

ser du fluffiga tärningar som ett tillbehör till volvo 240?!? (eller det kanske kan klassas som reservdel ) :lol:

Rätt mig om jag har fel men:
Om jag slänger ut en auktion på tradera med mitt famicom med spel och säljer det om NES med spel kommer många (speciellt här inne) gnälla om att det inte alls är ett nes! eller?

:D

#92003  by Pinge

BelfegorC4 wrote:Du skulle ha blivit doppad i tjära och fjäder Pinge ;)
Precis vad jag ville höra! :D

#92046  by Widar

pinge80 wrote:Man skulle ju kunna se Powerpak som ett tillbehör för nes, men med det förstår jag inte vad du e ute efter?

ser du fluffiga tärningar som ett tillbehör till volvo 240?!? (eller det kanske kan klassas som reservdel ) :lol:
Om du ser PowerPaken som ett tillbehör till NES så måste du ju se en repro på FF3 som ett spel till NES?
Där fick jag dig! :D

Och ja, men ändå nej, Wunderbaum med tallbarsdoft och fluffiga rosa tärningar var standardtillbehör, inte reservdel, när man köpte en Volvo 240 från fabrik. ;)

#92055  by Pinge

FF3 är väl ändå ingen repro?! det gjordes väl aldrig med engelsk text? IMO är det alltså en hack!

volvo 240 is the shit!
:lol:

#92059  by Widar

pinge80 wrote:FF3 är väl ändå ingen repro?! det gjordes väl aldrig med engelsk text? IMO är det alltså en hack!

volvo 240 is the shit!
:lol:
Repro är ju att en cart gjorts om till något annat, sen ifall romen är ett hack eller en prototyp (som fallet med FF2 till NES, som inte heller släpptes utanför famicom, ser du det som till NES? :D )gör enligt mig ingen skillnad.

#92060  by Pinge

repro = reproduktion eller??!
som för mig betyder att man nyillverkar ngt som tillverkats tidigare! t.ex en Nintendo World Championship cart!

I´ll never surrender!!

#92065  by Filurkatten

FF3 är en repro till NES. Det är min åsikt.

#92066  by Pinge

Filurkatten wrote:FF3 är en repro till NES. Det är min åsikt.
Vem bryr sig om din åsikt?! :roll: :lol:

#92068  by Widar

pinge80 wrote:repro = reproduktion eller??!
som för mig betyder att man nyillverkar ngt som tillverkats tidigare! t.ex en Nintendo World Championship cart!

I´ll never surrender!!
Reproduction betyder ju reproduktion, förökning.

För mig innebär det att man tillverkar något till en konsol som inte har funnit innan, eller som är väldigt svårt att få tag på, som t.ex. NWC, Panesianerna o.s.v.

Och ja, de är till NES, hur mycket du vill eller inte. :P

#92070  by Filurkatten

pinge80 wrote:
Ja, tack för det...

#92074  by BelfegorC4

Att ni orkar :roll:
NES = Nintendo Entertainment System
Famicom = Nintendo Family Computer
Repro = Dålig ursäkt att inte lära sig japanska eller betala vad spelet är värt

:D :D

#92095  by Widar

Filurkatten: Jag bryr mig om din åsikt eftersom du har rätt. :)

#92104  by nes_nerd_no_1

BelfegorC4 wrote: Repro = Dålig ursäkt att inte lära sig japanska eller betala vad spelet är värt

:D :D

Ha! Fan vad bra sagt! :lol: :lol:

#93042  by Pinge

pinge80 wrote:
Filurkatten:
Jag ber så mycket om ursäkt om det inte framgick att ovanstående var ett skämt, självklart bryr sig både jag och många andra om dina åsikter Filuren!

Och angående diskussionen om vad som är repro och vad som inte är det så får jag väl känna mig slagen av majoriteten, jag startade helt enkelt ett "krig" som jag inte kunde vinna (därmed inte sagt att jag ger er rätt)!

/Pinge

Instagram #sndb.se