nån som har spelat det? isåfall varför släpptes det inte till europa?

http://www.nesreproductions.com/
Moderator: Moderatorer
Widar wrote:Jag har det på Reprocart. Helt underbart spel! Ett av de absolut bästa till NES imho.hur kan det vara det bästa NES spelet när det inte släpptes på NES
pinge80 wrote:Jag ser NES och Famicom som samma sak. Att de kom i olika kassetter gör ju ingen skillnad. Det är ju knappast emulering...Widar wrote:Jag har det på Reprocart. Helt underbart spel! Ett av de absolut bästa till NES imho.hur kan det vara det bästa NES spelet när det inte släpptes på NES![]()
vore ju som att påstå att The Legend Of Zelda är det bästa pc-spelet bara för att det går att emulera
Widar wrote:Jag ser NES och Famicom som samma sak. Att de kom i olika kassetter gör ju ingen skillnad. Det är ju knappast emulering...en dåres försvarstal
Nästan samma sak som att Crystalis är ett underbart NES-spel här i Sverige även om det inte släpptes här.
Jag ser Mike Ditka som till NES också.
Widar wrote:pinge80: Ser du PowerPak'en som en produkt/ett tillbehör till NES?Jag tänkte faktiskt på opel/vauxhall men skrev det aldrig, de är INTE samma, dels för som du säger styrningen, sen är det olika marknader och sist men inte minst Olika namn.
Edit: Ser du Opel och Vauxhall som samma sak? Nästintill samma produkt (vänster- vs högerstyrd) men med olika namn.
NNN1: Klart jag har rätt.
pinge80 wrote:Man skulle ju kunna se Powerpak som ett tillbehör för nes, men med det förstår jag inte vad du e ute efter?Om du ser PowerPaken som ett tillbehör till NES så måste du ju se en repro på FF3 som ett spel till NES?
ser du fluffiga tärningar som ett tillbehör till volvo 240?!? (eller det kanske kan klassas som reservdel )![]()
pinge80 wrote:FF3 är väl ändå ingen repro?! det gjordes väl aldrig med engelsk text? IMO är det alltså en hack!Repro är ju att en cart gjorts om till något annat, sen ifall romen är ett hack eller en prototyp (som fallet med FF2 till NES, som inte heller släpptes utanför famicom, ser du det som till NES?
volvo 240 is the shit!
pinge80 wrote:repro = reproduktion eller??!Reproduction betyder ju reproduktion, förökning.
som för mig betyder att man nyillverkar ngt som tillverkats tidigare! t.ex en Nintendo World Championship cart!
I´ll never surrender!!
pinge80 wrote:Ja, tack för det...Filurkatten wrote:FF3 är en repro till NES. Det är min åsikt.Vem bryr sig om din åsikt?!![]()
pinge80 wrote:Filurkatten:Filurkatten wrote:FF3 är en repro till NES. Det är min åsikt.Vem bryr sig om din åsikt?!![]()