• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#77774  by Pinge

Grattis Sanna,
GnG jag fattar inte hur du gör, ett av världens i särklass svåraste spel, efter Dragons lair....

Har inte spelat gng på flera år, men jag gillar det.... får damma av det nån gång.

#77815  by Tawny

Sanna wrote:Har iofs spelat igenom det en gång tidigare.
ja men då är det ju ingen bedrift...

:shock:

#78811  by Linamos

Ikväll har jag varvat Goonies 2 å Chip n Dale 2 :)

#78815  by Pinge

Linamos wrote:Ikväll har jag varvat Goonies 2 å Chip n Dale 2 :)

goonies 2 är ett fantastiskt åel, och cip o dale 2 e det inte

#78841  by Ufouria

Jag mår dåligt när jag tänker på Goonies 2 och kommer aldrig kunna spela det igen tror jag.
Hade aldrig spelat det tidigare förrens för ca 2 mån sedan. Den kvällen när jag spelar det ringar mamma och säger att pappa dött (medan Goonies 2 musiken spelas i bakgrunden).. :cry:

Tycker annars att Goonies 2 verkade vara ett bra spel.. Finns det bossar i det spelet?

#78870  by WERY

Det låter väldigt tråkit. Känns tanken på det spelet lite traumatiskt?

#79067  by Linamos

Å så tråkigt för dig, Sanna. Synd att det hände under ett så bra spel.

#79088  by SirDjorgo

Lirade igenom Captain Tsubasa 1an och 2an till FC. Kul och lite annorlunda sportspel.

#79111  by SirDjorgo

Sa vitt jag vet sa ar Tecmo cup soccer samma spel som Captain Tsubasa ganska exakt. Dock har jag aldrig spelat igenom Tecmo cup da jag inte ager ett NES =P Men det ska vara samma spel fast med Engelsk text och sen har jag for mig att alla namnen har ersatts till lite mer Amerikaniserade namn =)

Tvaan e dock favoriten som forbattrade allt som ettan saknade nar det kommer till superskott och liknande... Om nagon for ovrigt skulle vara intresserad finns det massa filmer om Captain Tsubasa fran 80 talet. Mycket underhallande =)

#80760  by Pinge

Då var det avklarat, spelet jag aldrig klarade i min ungdom, det krävdes ett försök på en ntsc-cart, sjuuukt mycket lättare än Pal versionen, det e Rygar jag pratar om såklart.

sen har man ju spelat några varv Donkey Kong :)

#80779  by Ufouria

Härligt pinge80! :)
Det är verkligen en extrem skillnad i svårighetsgrad. Jag blev mest shockad över hur lätt det var att döda monstret i tornet (där man träffar på stora sniglar och en spindel)
och Ligar. Tog säkert bara 5 sekunder att döda Ligar.

#80786  by Ufouria

pinge80 wrote:.. ntsc-cart..

#80795  by Pinge

jaaa. helt sjukt lätt, behövde inte använda potion en enda gång.

nu spelar jag donkey kong....

#81127  by loopdevil

Eftersom jag inte har donkey kong men ändå blivit väldigt sugen på att spela nes efter Belfegor's tävlingar :) så har jag slagits lite med jojon i Goonies II, som jag även lyckades klara. Ett ganska underhållande och varierande spel. Kartan i spelet får jag dock säga är helt värdelös :( så det är ett rent helvete att veta var man är och hur det hänger ihop.

#81130  by Pinge

loopen: goonies II är ett fantastiskt spel, gillar det som fan!

#81136  by Ufouria

Men Goonies II är förenat med död. :( Spelas på egen risk...

Vad går förresten spelet ut på? Förstod aldrig det.

#81138  by loopdevil

Sanna: Spelet går ut på att rädda sina vänner och en sjöjungfru som har kidnappats av familjen Fratelli.

#81139  by Pinge

att rädda sin polare och sjöjunfrun Annie som är tillfångatagna av den onda familjen Fratelli!

Spelet har fantastisk musik!

Sanna: tråkigt att du förknippar just detta spel med död :(

#81150  by Ufouria

Jaha, det är det som spelet går ut på. Tack!

Ja, musiken är bra. Ska lyssna nu tror jag. :)

#81214  by Andreas No 1

Sanna: Jag förstår ditt dilemma, olustigt med någon slags musik (särskilt NES) när man får ett sådant bedrövligt besked. :cry:

Har även jag kört några varv på Donkey Kong, Kung Fu, Popeye och lite andra goa. Vet att det var upp för diskussion tidigare, men när klarar man egentligen RC Pro AM?

#81218  by Pinge

Andreas No 1 wrote: Vet att det var upp för diskussion tidigare, men när klarar man egentligen RC Pro AM?
Aldrig?!!?

#81243  by Ufouria

Jo.. när man klarat alla 32 varv i Pro-Am och alla 24 varv (8x3) i Pro-Am II så har man klarat dem.

#81246  by Pinge

Sanna wrote:Jo.. när man klarat alla 32 varv i Pro-Am och alla 24 varv (8x3) i Pro-Am II så har man klarat dem.
varv?! du menar inte banor eller?

#81257  by Ufouria

Menade banor.

#81261  by Tawny

en bana är ju ett "varv" ho ho ho

#81278  by Andreas No 1

Då vet jag vad jag har att göra :)
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45