Jag mår dåligt när jag tänker på Goonies 2 och kommer aldrig kunna spela det igen tror jag.
Hade aldrig spelat det tidigare förrens för ca 2 mån sedan. Den kvällen när jag spelar det ringar mamma och säger att pappa dött (medan Goonies 2 musiken spelas i bakgrunden)..
Tycker annars att Goonies 2 verkade vara ett bra spel.. Finns det bossar i det spelet?
Sa vitt jag vet sa ar Tecmo cup soccer samma spel som Captain Tsubasa ganska exakt. Dock har jag aldrig spelat igenom Tecmo cup da jag inte ager ett NES =P Men det ska vara samma spel fast med Engelsk text och sen har jag for mig att alla namnen har ersatts till lite mer Amerikaniserade namn =)
Tvaan e dock favoriten som forbattrade allt som ettan saknade nar det kommer till superskott och liknande... Om nagon for ovrigt skulle vara intresserad finns det massa filmer om Captain Tsubasa fran 80 talet. Mycket underhallande =)
Då var det avklarat, spelet jag aldrig klarade i min ungdom, det krävdes ett försök på en ntsc-cart, sjuuukt mycket lättare än Pal versionen, det e Rygar jag pratar om såklart.
Härligt pinge80!
Det är verkligen en extrem skillnad i svårighetsgrad. Jag blev mest shockad över hur lätt det var att döda monstret i tornet (där man träffar på stora sniglar och en spindel)
och Ligar. Tog säkert bara 5 sekunder att döda Ligar.
Eftersom jag inte har donkey kong men ändå blivit väldigt sugen på att spela nes efter Belfegor's tävlingar så har jag slagits lite med jojon i Goonies II, som jag även lyckades klara. Ett ganska underhållande och varierande spel. Kartan i spelet får jag dock säga är helt värdelös så det är ett rent helvete att veta var man är och hur det hänger ihop.
Sanna: Jag förstår ditt dilemma, olustigt med någon slags musik (särskilt NES) när man får ett sådant bedrövligt besked.
Har även jag kört några varv på Donkey Kong, Kung Fu, Popeye och lite andra goa. Vet att det var upp för diskussion tidigare, men när klarar man egentligen RC Pro AM?