• Favvopiraten?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#72514  by SirDjorgo

Okej jag ska val direkt erkanna att jag inte ar nagon alskare utav multicarts eller piratkopierade spel. Anser att det kan finnas en viss charm i det men att dom licensierade originalprodukterna alltid kommer i forsta hand.

Dock har man ju genom aren stott pa en hel del piratcarts da framforallt nar det handlar om famicom (da det var/ar det jag samlar pa) som faktiskt varit helt okej att spela.

Sa i den har traden tankte jag att vi kanske kunde forsoka tipsa varandra eller atminstone skriva ned jusst sin personliga favoritcart nar det handlar om piratkopierade spel eller multicarts......och garna ocksa varfor.

Min favorit av alla som jag har i min ago jusst nu heter

"top ten variety" och innehaller foljande spel....

Street fighter 3 (street fighter 2 konvertering)
Mighty final fight
Super contra
Island 3 (adventure island)
Ninja cat
Chip & dale
Douge ball (nekketsu serien)
Soccer
Barcelona olympic (Track & field)
samt Magic block (tetrisliknande spel)

Bra och varierande spelutbud med alltifran fighting till puzzel till sportspel och aventyr. Enda man saknar e ett shmup kanske men well, man kan inte fa allt =)

Image

#72524  by Tawny

jag har en pirat till GBA med massa nes-spel på.. och inte bara mappy och sånt utan schsssta :)
kan ta bild på den och berätta vilka spel nära jag kommer hem.. (är på vift ett par dar)

#72846  by nes_nerd_no_1

Den fullständiga existerar enbart som en ROM på nätet, tyvärr...

#72892  by Pinge

nnn: jag har läst ngnstans att den fullständiga verran ska finnas på ngn multikassett.

Min favoritpirat måste vara "Rockman Collection"
det är helt enkelt alla 6 rockman spel på en famicomcart.

#72893  by Phredreeke

pinge80 wrote:nnn: jag har läst ngnstans att den fullständiga verran ska finnas på ngn multikassett.
Yeah, jag har hört att den fullständiga rommen är rippad från en multicart.

#72903  by SirDjorgo

Jo det finns en fullstandig multicart verision med det SMBW pa. Har dock aldrig sett den verisionen du (nnn) har men det finns en svart famicomkassett som jag antar ar samma spel forutom att den du har ar inkl adapter precis som vissa andra NES "konverteringar" blev.

Skillnaden ar uppbygget. I den fullstandiga verisionen kan man fran borjan se en karta dar man valjer bana har jag for mig, medans i den andra man startar direkt pa bana ett eller nat i den stilen...

#73001  by nes_nerd_no_1

SirDjorgo wrote: Skillnaden ar uppbygget. I den fullstandiga verisionen kan man fran borjan se en karta dar man valjer bana har jag for mig, medans i den andra man startar direkt pa bana ett eller nat i den stilen...
Heh? Alltså, man får gå runt på en karta precis som i SNES-versionen även på denna, om det nu var det du menade?

Där ser man! Så det finns en "komplett" cart av den!
Jag läste någonstans att det enbart existerade som ROM.
Då blir det väl till att försöka hitta den där Famciom-carten då, hehe ;)

#73047  by SirDjorgo

nes_nerd_no_1 wrote:
SirDjorgo wrote: Skillnaden ar uppbygget. I den fullstandiga verisionen kan man fran borjan se en karta dar man valjer bana har jag for mig, medans i den andra man startar direkt pa bana ett eller nat i den stilen...
Heh? Alltså, man får gå runt på en karta precis som i SNES-versionen även på denna, om det nu var det du menade?

Där ser man! Så det finns en "komplett" cart av den!
Jag läste någonstans att det enbart existerade som ROM.
Då blir det väl till att försöka hitta den där Famciom-carten då, hehe ;)
Hehe jo alltsa jag syftade pa att nar man ska borja spela i den kompletta verisionen far man borja vid en slags "karta" dar man far valja varld man vill spela och i den icke kompletta verisionen far man borja direkt vid det dar lilla huset pa forsta varldens karta sa att saga =)

#73184  by nes_nerd_no_1

I see...

... I think...

#73235  by SirDjorgo

Sahar ser alltsa den "fullstandiga" verisionen ut vid sin borjan.

Image

#73348  by nes_nerd_no_1

Aaah nu förstår jag!
Nej, den jag har får man börja på en bit karta som liknar början på SNES-versionen.
Men är du helt 100% på att den fullständiga existerar som cart? Har du sett det med egna ögon? :koopa:

#73357  by SirDjorgo

nes_nerd_no_1 wrote:Aaah nu förstår jag!
Nej, den jag har får man börja på en bit karta som liknar början på SNES-versionen.
Men är du helt 100% på att den fullständiga existerar som cart? Har du sett det med egna ögon? :koopa:
Haha ja jag har sett den med egna ogon. Faktum ar att jag aven har havt den i min ago men det var langesen sa tyvarr har jag inte kvar den men det var iaf en multicart med hmm 45 in 1 tror jag och sen var det typ hmm ms pacman, alladin och lite mer spel med pa den.

#73359  by nes_nerd_no_1

God diggeli damn! Mitt sökande fortsätter! :roll:

Vet du om den finns som NES-cart oxå? :)

#73365  by SirDjorgo

Om du vill ha alla tre verisionerna som slapptes som HKO sa finns ju dels den Svarta SMBW kassetten till famicom plus den dar multicarten med fullstandiga verisionen pa (forutom din som jag inte visste fanns) . Jag har for mig den var gron multicarten. Den svarta iaf brukar kunna ga for hmm 50-60 dollar typ, ibland billigare. Den finns nog inte pa NES cart vad jag sett iaf.... Jag kan ha fel men jag har aldrig iaf sett nagon SMBW i fullstandig verision till NES iaf :) hade ju inte ens sett din utgava haha =)

#73370  by nes_nerd_no_1

Aah ok! Då nöjer jag mig med den som jag har så länge... 8)

Instagram #sndb.se