WERY wrote:Du kan köpa en vanlig RCA-kabel som säljs i alla elektronikaffärer. För att få ut ljud på i båda högtalarna, så skaffar du en RCA-splitter till ljudkabeln, för att dela upp ljudet på två kanaler. När det gäller tillbehör och strömsladdar så är SCN och USA helt kompatibla med varandra. Resten av Europa använder en annan standard, som ibland inte funkar med enheter av SCN/USA-regionMenar du att en Svensk RF-kabel i så fall kan användas på ett Amerikanskt NES utan några som helst komplikationer?
Den "vanliga" RCA-kabeln, kommer den vara bättre, sämre eller exakt likadan som den RF-kabel som kom med konsollen ursprungligen?
Det där med RCA-splitter fattade jag dock inte. Är detta bara för om man har inkopplade högtalare eller för att TV'n ö h t ska ha fullt ljud?
QRS wrote:Jag är absolut ingen expert men har inte USA en helt annan form på själva nätkontakten (Som sitter i väggen alltså)? I sådant fall är de ju inte kompatibla utan en konverter eller liknande?Jag har redan en omvandlare så det är lugnt.
Nätsladden ser nästan lika dan ut vet jag men skiljer sig lite på kontakterna. Har en sådan ute på tradera så du kan se hur den ser ut:
http://www.tradera.com/item/300809/2029 ... merikansk-
Last edited by segasonic on 22 Mar 2014, 18:58, edited 1 time in total.
Reason: Dubbelposta inte med så kort mellanrum, tack!