Jag spelar amerikanskt powerpak på pal-konsol, märker bara att allt flimrar på Metalman när alla borrar kommer och taggarna faller från taket.
Mvh Mikael
Moderator: Moderatorer
Sanna wrote:Jag spelar till 99% PAL versionerna av Mega Man spelen till NES och har aldrig tänkt på (störts av) att det är slowdowns i dem. Det enda spel som jag kommer på nu på rak arm där jag störs av slowdowns är Life Force (är väl andra banan där stenarna sprutar ut ur berget).Wii U versionen är en rak romkopia av Mega man. Det är ingen förbättring förutom att nu med Wii U så börjar vi få USA versionerna som i 9/10 fall är trevligare spela på.
Wii versionerna av NES spelen borde väl vara optimerade/förbättrade för att minska ev. slowdowns? Eller är de identiska (färg/grafik/hastighet/slowdowns) med NES versionerna som de är när man spelar de på konsol?
Tronin wrote:Snarare Capcom som ville mer än vad Nintendot klarar av.Ja och då brast det i programmeringen från Capcoms sida som ville för mycket men kunde inte prestera.
Däremot har jag, precis som Sanna, hört att det är mer slowdowns i US-versionen. Och det tycks ju vara fallet.
segasonic wrote:Det va han!!
Han ser väldigt koncentrerad ut!