• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#628219  by smid

Jag spelar amerikanskt powerpak på pal-konsol, märker bara att allt flimrar på Metalman när alla borrar kommer och taggarna faller från taket.
 #628225  by Quvipp

Super spike v`ball. Riktigt roligt att spela tillsammans med någon! Funkar att spela själv men inte alls lika roligt.. Stör mig extremt på att gubbarnas ben ibland försvinner ner de slänger sig!
 #628264  by Styris

Sanna wrote:Jag spelar till 99% PAL versionerna av Mega Man spelen till NES och har aldrig tänkt på (störts av) att det är slowdowns i dem. Det enda spel som jag kommer på nu på rak arm där jag störs av slowdowns är Life Force (är väl andra banan där stenarna sprutar ut ur berget).

Wii versionerna av NES spelen borde väl vara optimerade/förbättrade för att minska ev. slowdowns? Eller är de identiska (färg/grafik/hastighet/slowdowns) med NES versionerna som de är när man spelar de på konsol?
Wii U versionen är en rak romkopia av Mega man. Det är ingen förbättring förutom att nu med Wii U så börjar vi få USA versionerna som i 9/10 fall är trevligare spela på.

Testa MM3 det lider så extremt av slowdowns att det gick från att vara ett av dom mega man jag rankar högst till bottenskiktet.
Tronin wrote:Snarare Capcom som ville mer än vad Nintendot klarar av.

Däremot har jag, precis som Sanna, hört att det är mer slowdowns i US-versionen. Och det tycks ju vara fallet.
Ja och då brast det i programmeringen från Capcoms sida som ville för mycket men kunde inte prestera.
 #628429  by Kreese

Jag spelade genom Super Bat Puncher igår. Ja demot alltså. Båda banorna + att jag tillslut lyckades få Jetpacken. Oj, vilken utmaning det är att få den!
 #628442  by smid

Hehe ja den sista biten där man ska springa genom taggarna är riktigt svår. Jag har klarat hela bonusbanan och "bara" dött ca 10 gånger. Iofs inget att skryta med när man ser Airrider lira BK. Har du några nyheter alls angående det Kreese? Vore ju som en saga att kunna spela fler än tre banor :D
 #628884  by Kahn

Plocka fram en tjock-TV och lirade Gum shoe, Wild Gunman, Hogans Alley och duck hunt!!
Det är så jävla kul att man tappar all fokus om tid!! Sitter på kontoret nu, men känns som ja la mig precis haha!
Nog Wirre-pinnen som håller ögonen öppna :)
 #629006  by Robotwo

Ska lira lite Wanpaku Graffiti snart :)
Verkar riktigt najs, precis som dom andra spelen i serien :D

Det jag oroar mig mest för är att kassetten inte passar rätt i NES'et eftersom det har en riktigt knepig form :roll:
Annars ska man ju ändå skaffa ett famicom någon dag.
 #629342  by Styris

Battle Kid 2: Spelet växer som rackarns ju längre man spelar. Nu har jag börjat känna på detta med svårighetsgraden. Pixelperfekta hopp med tajming för att undvika projektiler. Men vem tackar nej till lite utmaning i ett spel? :D
 #630383  by segasonic

:good:
Han ser väldigt koncentrerad ut!
 #633405  by greger

Körde lite Kabuki Quantum Fighter igår. Har bara testat lite som hastigast tidigare, men satan va svårt det blev helt plötsligt. Kämpade ordentligt för att ta mig till tredje bossen och gick det bajs och när jag sen var tvungen att göra om banan innan (vilket man inte behövde göra tidigare) så gav jag upp.
 #634243  by segasonic

Tänkte det var dags att ta sig igenom Trojan och tog mig till sista bossen med ett liv kvar. Där gick det åt helvete :arg:
Synd att man måste börja om från början, kanske testar igen inom kort.
 #634249  by Tronin

Vilken tur att det är kort, för det är riktigt uselt. Gillade det första gången jag provade det, men oj vad snabbt jag kom på bättre tankar.
 #634323  by Pawhlen

Lirade Bigfoot igår, skitkul spel men styrknappen och fingrarna tar lätt stryk efter varje tävling, igår på sista tävlingen i New York var jag någon pixel ifrån att vinna loppet men spelet tolkade det som att båda truckarna var orörliga (ni som har spelet vet vilken slinga som spelas om bådas bilar går sönder under sidtävlingarna), Frustrerande :arg:
 #635974  by segasonic

Spelade Castelian precis och kom efter ett tag till andra banan. Tror bara att jag fick tre hjärnblödningar på vägen dit, jävla skitspel! :arg:
 #636157  by segasonic

Jag spelar Ferrari Grand Prix Challenge, synd att det inte kom till Sverige när det begav sig.
Musiken är underbar! :D
 #636346  by Pawhlen

Just nu spelar jag Legend of Zelda, tyvärr har utbrotten inte varit frånvarande men det ironiska är att det inte är spelet i sig som gjort mig förbannad, snarare batteriminnessparfunktionen, jag hade igår spelat ända fram till Level-5 med mycket föremål och hjärtan insamlade, stängde av spelet, när jag sen slog på det igen och skulle fortsätta var det borta, insåg då att jag inte stängt av det på rätt sätt, behöver jag nämna att kontrollen var på väg in i väggen? :arg:
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 81

Instagram #sndb.se