Sanna wrote:MM 1 är bäst!
Lagom långt (6 robotar >> 8 ), mysiga bossar, spelet som startade serien, bra musik, high resolution graphics
, snyggast omslag, Yellow Devil, samt simpelt (inga E-tanks, laddade skott, slide, eller annat överflödigt).
På vilket sätt är MM 10 deprimerande?
Att jag inte gillar 9:an lika mkt som 10:an är pga att musiken inte alls faller mig i smaken förutom musiken på Splash Womans bana.
Jag tycker musiken i MM9 är episk medan den i MM10 är deppig. Paletten är också rätt dålig, för mörkt. Blade Man är verkligen absolut sämst. Kolla här:
MM10s deppiga banor: Pump Man, Commando Man, Blade Man och Chill Man.
MM10s episka banor: Nitro Man, Sheep Man och Solar Man
MM10s trolliga bana: Strike Man
Och nu över till Mega Man 9!
MM9s episka banor: Galaxy Man, Concrete Man, Magma Man, Splash Woman, Jewel Man, Plug Man, Hornet Man, Tornado Man och alla Wily stages.
See the difference?

Jag tröttnar iaf fortare när jag spelar MM10 pga detta. Tycker bara det är lite roligt att du som är ett riktigt mega fan av Mega Man gillar just de två spelen som skiljer sig från de andra (och som jag tycker är flops). Det som MM1 gör bra är att det inte har E-Tanks. Själv tycker jag att serien skulle varit bättre helt utan energy pellets, weapon pellets och E-tanks, fast många håller nog inte med. Den bästa lösningen hade varit om man fick sånt endast på bestämda platser för att förhindra farming. Det är därför jag älskar basic spel som IWBTG och Battle Kid
EDIT: Man måste helt enkelt sluta bry sig om småsaker när man spelar ett "dilemma-spel" och ha kul helt enkelt. Jag tycker ju att MM9 är ett mästerverk after all.
Tidigare känd som Airrider.