Någon som har tips på hur man rengör en connector?
Vad är bäst, köpa ny connector eller rengöra orginalet?
Vad är bäst, köpa ny connector eller rengöra orginalet?
Moderator: Moderatorer
nes_nerd_no_1 wrote:Jag tycker helt klart att det är bäst att rengöra den gamla då kvaliten på nya connectorer kan vara ganska saggig.Det låt ju inte så svårt. Det bör jag nog greja. Måste bara köpa mig en stjärnskruvmejsel först. Antar att en sådan behövs för att skruva bort skalet på nesen.
Öppna neset, ta ut connectorn, koka connectorn c:a 5 minuter, använd en pincett & böj tillbaka piggarna helt enkelt.
Kokodril wrote:Jag köpte en ny och den funkar helt perfekt. Alla spel startar direkt.Sliter man inte ut spelen när man tar in/ut spelen i en konsoll med ny connector?
Precis i början var det väldigt trögt att få i och ur spelen, men det blev bättre när jag hade använt den ett tag.
Sanna wrote:Ultraljudsbad är rätt benämning på det och det är precis vad det låter. Man badar connector i vätska och så körs det ultraljud i det som slår bort den minsta lilla skit.Kokodril wrote:Jag köpte en ny och den funkar helt perfekt. Alla spel startar direkt.Sliter man inte ut spelen när man tar in/ut spelen i en konsoll med ny connector?
Precis i början var det väldigt trögt att få i och ur spelen, men det blev bättre när jag hade använt den ett tag.
Det vore surt att skada dem![]()
Se detta. Connectorn är rengjord i ultra ljudsskölj.
http://www.tradera.com/auction/aid_40015383
Vad tusan är ultra ljudsskölj:-s
nes_nerd_no_1 wrote:... och svaret är ja! Man kan på sikt slita ut sina spel med sin nya connector...Har du hört nån som har klarat det?
jalla wrote:Jag har renoverat mina ett flertal ggr, och det funkar ju bra, men de blir inte som nya igen.nes_nerd_no_1 wrote:... och svaret är ja! Man kan på sikt slita ut sina spel med sin nya connector...Har du hört nån som har klarat det?Det vill isåfall ta sjukt lång tid. Men ja, det stämmer att dom flesta nya connectors är "hårda", men det blir ju lättare och lättare för varje gång du sätter inn och ut spelet.
nes_nerd_no_1 wrote:... och svaret är ja! Man kan på sikt slita ut sina spel med sin nya connector...Nu har det gått 4 år, någon som slitit ut sina spel med en ny connector?