• Tycker ni att SMB 3 borde haft batteri-sparfunktion

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Borde SMB 3 haft batteri-sparfunktion

Ja
23
56%
Nej
18
44%
 #366523  by Miller

Sure, men det är inte så stor skillnad (imo). Bara att du får knappra in grejer manuellt - i övrigt kommer du dit du senast "sparade" (typ)

Edit: Kul att jag skrev att Shadowgate har sparfunktion, det har jag inte en aning om det har :)
 #366532  by Pinge

sjuttioelva gånger bökigare med password, tycker det är ganska stor skillnad...

iofs hade ju Metroid sparfunktion på FDS, men inte m.h.a batteri
 #366588  by Miller

Ja, det är bökigare rent praktiskt med lösenord, men principen är ju densamma som sparfunktion. I vissa spel är det annorlunda (får börja längre fram i spelet utan power-ups etc.) men du kan stänga av spelet och sedan plocka upp det (, slå in lösenord) och fortsätta från samma ställe. Till skillnad från att starta om från början varje gång.

Vill man gå riktigt långt kan man nästan se flöjtarna som "lösenord" i SMB3 då man kan lira fram till värld 4, stänga av och nästa gång man kör tar man första flöjten och drar direkt till värld 4 (utan power-ups).

Ja ja svamlar lite men som sagt, utöver det praktiska känns lösenord/sparfunktion som i princip samma sak i många spel.
 #366598  by smid

Belfe: Den 3e bakom stenen behöver man ju inte för att komma till värld 8, det är bara lite kul för att få använda hammaren ;)
 #366617  by smid

För hammarens skull då :) Sedan har jag för mig att den andra vakten har en groddräkt, det kan vara kul. Eller så va det en speldosa och det är istället värdelöst, kommer dock inte ihåg hur det va...
 #366661  by Pinge

speldosan e ju inte värdelös om man vill smita förbi ngn "vakt" på en bana! (varför man nu skulle vilja det :))

Instagram #sndb.se