Funkade det spelet i din svenska konsol?

Det var en sådan multikassett som jag köpte som liten!

Moderator: Moderatorer
nes_nerd_no_1 wrote:Den här menar jag, Sanna. Ledsen för att bilden är så liten, men jag hittade ingen annan...Oh...oh... Det är ett sånt jag har med 190 spel. 100 olika och sen 90 så man kunde fuska på. Den kassetten fungerade bara i våran konsol på den tiden. Alltså den behövde vara moddad.
Sol wrote:Var köpte ni denna räven-kassett sa ni?jag köpte sådana (2st) i en elektronikbutik på Gran Canaria, 1989. Vill minnas att det var någon form av damskydd i kartong till den.
nes_nerd_no_1 wrote:Nej det kunde du inte, iaf om man frågar Pinge!Då har P-Man fel!
Sol wrote:Var köpte ni denna räven-kassett sa ni?det står i ett par av utskicken jag har från dom att dom har problem med upphovsrätten till vissa spel!
Pinge: GAME-klubben sålde minst 1 pirat (Tengen-Tetris aka Funny Blocks, står bara LD39 på kassetten) men enligt bladet som Lindell visat låter det som de haft problem i början, kanske med piratkassetter eller nåt sånt.
Henka wrote:yes sån var det jag köpte också. det fungerade i mitt NES men inte i polarens som var nyareSamma för mej. Lånade det av en polare å det funkade fint i mitt NES men inte i kusinens NES, båda var garanterat omoddade.