vi hade en kille på orten här som hade som "källare-företag" att sälja pirater.. jag vet att man fick ringa till honom på ett speciellt nummer o boka en tid nån kväll när man kunde åka bort till han...
sålde mycket olika varianter men mest var det Famicom-kassetter det rörde sig om..
jag fick Hitex som maskin att lira på av mina föräldrar så det var ju ypperligt att försäljning av just famicom-kasetter fanns på orten..
kommer ihåg just ett tillfälle.. vi var hos försäljaren.. o han plockade fram SMB3..just hemkommet.. blev ett inköp direkt.. Visste att det inte hade kommit ut på NES-kassetter än.. skapligt poppis man var under en tid.. har nog aldrig haft så mye besök hemma.. ha ha.. (populäriteten höll väl inte i sig så många månader..)

Jag har fortfarande kvar denna gråa SMB3-kassett här hemma, precis som alla andra famicom-pirater jag köpte.
Jag vet att försäljaren av dessa pirater höll på 2-3 år med detta men slutade då han fick påhälsning av Farbror Blå.. (ryktet spred sig nog fort i denna lilla håla)