• Vilken NES karaktär vill du ska dö?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#294914  by Pinge

världklass bild! hehe
 #295972  by 0LD5K00L

Sanna wrote:Är det Medusa huvudena i Castlevania (svårt att se)? De hatar iaf jag! Är man inte försiktig kan de komma precis när man hoppar och så puttar de till en så att man ramlar ner i hålen.
ja det var de jag menade :) , de blir extra irriterande efter man har klarat spelet en gång och är inne i andra rundan ](*,)
 #304010  by smid

Jag ser gärna att Waluigi dör, löjligare karaktär får man leta efter :cry:
 #304339  by Pinge

illumi: i vilket NES spel är Tingle med? :roll:

f.ö håller jag med dig
 #305281  by smid

Jag va tvungen att skriva Waluigi, han är ett sådant värdelöst påhitt. Annars kan gärna Toad få dö :(
 #305767  by smid

I 1an är Toad bara jobbig och säger att prinsessan är i ett annat slott. I 2an är han bara en värdelös karaktär vars enda egenskap är att gräva grönsaker snabbare vad jag kan komma ihåg. I 3an gör han inget annat än att gapa om att kungen blivit en gris osv.

Han är bara liten och töntig. Man tycker inte ens synd om honom, till skillnad från Nasse i Nalle Puh :D
 #305851  by Ludu

Men toad är ju ovärderlig på isbanorna i SMB2 :o Men det är helt korrekt att man skrattar när det går dåligt för honom i Mario Kart 64 :D
 #392084  by 3gengamern

Batman
De där hoppande mutanterna som välkomnar en på bana tre och fyra. Kommer man för nära så flyger de direkt på och försöker jucka en till döds. Jobbiga som tusan att undvika och kräver bra många slag att sänka. Har man oflyt kan ett par sådana efter varandra radera hela ens livsmätare. :evil:

Edit: Såg just att fler än jag verkar ha stört sig på samma sak.
 #392159  by Nils

Hästhuvudarna från Zelda: 2. Samma som medusa head och lika jobbiga.
 #398455  by smid

Får man nämna fiender så vill jag att de lågt flygande tratttutorna i Ghostbusters ska dö :(
 #398493  by Grenoli21

Donkey kong

En jobbig karaktär som framför allt i Mario kart får mig att vilja döda allt och alla..... ](*,)

Han låter ju för fan som en brunstig Get!! :evil:

Och i de klassiska nes-spelen är han också riktig jobbig.
 #398705  by Kveldulver

Jag själv i Shadowgate. Inget slår kommentarerna när man dör.

Annars är luringarna som kikar ut i från gränderna i Total Recall goda kandidater.
 #400908  by Nils

Allt i Ghost n´Goblins
 #400924  by Shredder

Jag vill jag se Zoda dö en gång för alla! :arg: Så många fula ord som haglat över den jäkeln = 300 timmar i bikten! :lol:
+ att han har försökt kopierat min klädstil e INTE ok! Dö bara dööö! :evil:

Image
 #401962  by Nils

Toad, Toadette, Waluigi och Tingle är några av mina favoritkaraktärer! Särkilt Toad! (he´s my favorite...)
 #401977  by Nils

Åh nej. Wario är en av de bästa karaktärerna som finns! Warioland serien är grym! Warioland 3 är ett av mina favoritspel!
 #402006  by nes_nerd_no_1

Nu var ju dock det här inte tråden där man ska försvara sina dissade favoritfigurer, utan en tråd där man berättar vilka karaktärer som man vill ska dö... ;)
 #402076  by Nils

Här har vi en då: Machinegun-gubbarna från Ninja Gayyyden!
 #419827  by SGAK

Jag har en lista över onda och goda karaktärer som ska dö...
Den lilla fula jäveln som man ska slå i ansiktet i Goonies 2,
Personen(-erna) som kräver att du pröjsar för hans dörr i Zelda 1,
Vem som än flyger det andra planet när man ska tanka i Top Gun,
Mr. Dream ska dö, för han har snott alla Mike Tysons moves,
Jag är djurvän, men pippin länst upp på berget i Ice Climber ska döö,
Lakitu ska dö för han är en sån jävla opportunist, VÄLJ SIDA FÖR FAN KARL!!!

Instagram #sndb.se