• Vilken NES karaktär vill du ska dö?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#176137  by Chefren

Toad har man ju velat se dö en lång plågsam död ett antal gånger. Speciellt efter man blitt introducerad till hans äckliga röst i N64 spelen.

Jävla fitt-toad är nånting man säger rätt ofta när man spelar Mario kart 64..
 #176139  by Pinge

Dr Mario får gärna dö för min del! :yes:
 #176151  by Cleareyes

Att karaktärer dör, nästan dör eller återuppstår har varit en spännande ingrediens i seriernas värld bl a, jag tycker det är dags dom inför det i spelens värld också!

Image

Image
 #176522  by Nagai

Nu snackar jag om fiender.. från Dragon Warrior och de är väl karaktärer ;)

men dessa är de:

Starwyvern:Äcklig jäkel som använder healmore när han är nära att dö..
Magiwyvern: Ännu en dryg jäkel som använder sleep på en så han kan slå..

Och ja just det.. jag vill att King Lorick ska dö i spelet jäveln snor pengar från en för att "ge mig mitt liv tillbaks"
Den feta jäveln kan gå ut och ta itu med Dragonlord :evil:
 #177759  by Cleareyes

BelfegorC4 wrote:Syftar på spelet Kung Fu =)

Eller heter han Kung Fu Master?
Det är Kung Fu Master, varför Nintendo valt att droppa "Master" från namnet är oklart.

Tyckte inte bossen var så jobbig, men det kanske beror på att jag är van från att ha kört det på arkad.
 #294033  by Smart Cat

Dags att lyfta fram den här tråden då vi har fått nya medlemmar. :DOG
Håll gärna diskussionen på en lite högre nivå än vad som tidigare har varit så blir det nog lika underhållande läsning som vanligt.
Nagai wrote:Dragon Warrior och dessa är de:

Starwyvern:Äcklig jäkel som använder healmore när han är nära att dö..
Magiwyvern: Ännu en dryg jäkel som använder sleep på en så han kan slå..
:DOG
Nagai wrote:Och ja just det.. jag vill att King Lorick ska dö i spelet jäveln snor pengar från en för att "ge mig mitt liv tillbaks"
Den feta jäveln kan gå ut och ta itu med Dragonlord :evil:
Han snor ju inte heller lite pengar, han tar ju så mycket som hälften av vad du hade när du dog.

Annars så hatar jag fortfarande de där långsamt flygande huvudena i ZELDA 2
:evil:
 #294276  by Hullofella

Bossen i Kung Fu är väl ändå en gammal äcklig kärring/häxa :)

På Kung Fu-temat så kan jag ju nämna att jag avskyr de små dvärgarna/rödhåriga barnsoldaterna när de gör volter mot en. Brukar alltid skrika gällt när de gör det. Kan bero på att jag har en sorts fobi för dvärgar, i alla fall om de blir för många. En välriktad hoppspark är vad de förtjänar.
 #294294  by Cpt Tuttle

Cleareyes wrote:
BelfegorC4 wrote:Syftar på spelet Kung Fu =)

Eller heter han Kung Fu Master?
Det är Kung Fu Master, varför Nintendo valt att droppa "Master" från namnet är oklart.
Dessutom heter det väl, för att krångla till det, Spartan-X i Japan? :-k

Jag tycker att Cole Trickle kan ta och dö, är förbannat less på att höra honom säga "Nice Try, Buddy!" och köra bil kan han INTE!
 #294392  by 3gengamern

Kanske inte direkt en spelkaraktär men det finns en sorts fiender i Mega man 1 som är svävande plattformar med ögon som skjuter i sidled. Dessa störiga as skulle jag mycket gärna göra slut på om det bara gick. Med absolut noll logik i sina rörelsemönster är dom en plåga som hemsöker Ice mans bana och den första av Dr. Wily-banorna.
Last edited by 3gengamern on 08 Feb 2015, 12:38, edited 2 times in total.
 #294404  by Ufouria

De fienderna bojkottar jag helt. De är helt schizofrena. Dessutom kan man trilla rakt igenom dem ibland (bugg) har jag hört.
Använder alltig Magnet beam så slipper man bry sig om dem samt att det går fortare.
 #294437  by Viktor

Håller med om att de är precis en sån typ av fiende som ska dö, men samtidigt tycker jag de där utmaningarna är en del av charmen. Magnet beam [-X
Inte så charmigt den gången jag ramlade igenom en dock, när jag för första gången hade tagit mig till Dr. Wilys bana och stått och väntat på att den skulle komma tillräckligt nära i säkert en kvart ](*,)
 #294457  by Ufouria

När jag spelar Mega Man 1 (och även andra megisar) försöker jag oftast springa igenom det så snabbt som möjligt och då går det snabbare att använda magnet beam på vissa ställen, bl a på Ice Mans bana. Man skulle förlora ordentligt med tid om man skulle stå och vänta på de schizofrena flygande plattformerna. Det är ju det som är charmen med megisarna - att utnyttja specialvapen under själva banorna (på bossarna är det iofs roligare att använda bustern) för att snabbare ta sig framåt.
 #294536  by Ufouria

Är det Medusa huvudena i Castlevania (svårt att se)? De hatar iaf jag! Är man inte försiktig kan de komma precis när man hoppar och så puttar de till en så att man ramlar ner i hålen.

Instagram #sndb.se