• Japansk "större" Kasett

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#284342  by mikoto

På en Famicom så finns det en microfon i kontroll nummer 2 :-) Den används inte så ofta dock, mest kända spelet som använder den är Zelda 1, där några fiender kan dödas av att man ropar in i mikrofonen.
 #284363  by Clownfish

mikoto wrote:På en Famicom så finns det en microfon i kontroll nummer 2 :-) Den används inte så ofta dock, mest kända spelet som använder den är Zelda 1, där några fiender kan dödas av att man ropar in i mikrofonen.

Haha!
Hade jag ingen aning om.:P
Skriker man "Die Die" då eller?:P
skulle vara kul att se dock
 #284912  by Smart Cat

Ledtråd från Zelda 1:
"Digdogger hates certain kind of sound"

Nåväl, det var en liten utvikning.
Har vi fått svar på frågan?
 #285166  by Clownfish

Nja eller jo men äger fortfarande en förstor japansk kasett och tror inte de blir någon fami på ett tag:(.. försökt bryta med ändast händerna för att se om jag kan få upp den oxh test lira men nee:S
någon som lyckats få upp en sån där kasset utan skruvar och att den inte gick sönder?,
isåfall hur ser de ut i den hur holler den ihop?
 #285188  by GNo1

Vissa kassetter är enkla andra inte och de har oftast inte skruvar. Det brukar bara vara hakar inuti i plast. Endel är mjuka i plasten annars är det bara att ta i som fan eller varför inte använda ett så kallat "fiskben"? Plastbit, som ej förstör kanter osv som en skruvmejsel gör.
Det går kanske med en tejpad skruvmejsel också.
 #285196  by RoZioN

Bor du i stockholm kan jag byta en din SMB3 pirat mot en annan SMB3 pirat som är mindre... Jag har 2 av samma utgåva nämlingen...
 #285235  by Pinge

bor du långt norr ut i småland så har du inte så långt till mig för ett likadant byte! :)
 #285646  by MXS

Vad ni krånglade mkt i den här tråden.. 8) varför inte bara ha ett Famicom om man nu tänkt att äga och spela Famicom spel? Så mkt smidigare..
 #367258  by Japanspel

Det skulle vara intressant att lista vilka famicom kassetter som är av modellen större. Jag har letat efter en sådan lista men inte hittat någon.
* Ghengis Khan
* Metal Slader Glory
är två jag vet.

Varför är de större egentligen? Mera kretsar i dem?

edit: korrigering av lista.
edit 2: korrigering av stavfel i lista
Last edited by Japanspel on 25 Jan 2011, 12:03, edited 2 times in total.
 #367262  by Ufouria

Splatterhouse

De stora kassetterna är dumma för man kan inte spela dem på sitt NES utan värsta proceduren.
 #367376  by WERY

Clownfish wrote:finns de någon smidig lösning?
Skaffa ett Famicom.

Funkar prima ibland att köra spel med converter i USA NES men vissa spel är för stora helt enkelt så att lita på converter fullt ut är inget jag rekommenderar. I längden är ett Famicom smidigaste lösningen. Måste skaffa ett själv
 #368845  by Lalle-Man

kanske inte den ultimate lösningen men iställe för att skaffa famicom kan man väl skaffa tillräckligt många game genie så spelet hamnar utanför konsollen? har ett vagt minne av att jag testat nått liknande..
 #368970  by WERY

Men det är ju fusk ;)
 #369020  by segis

Det går väl att böja ett stift på connectern så att man inte behöver trycka ner kassettet i enheten för att köra det, då går det att köra famicom feta spel i ett vanligt nes :)

Instagram #sndb.se