• Zelda eller Zelda II?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket är sett till helheten bäst?

The Legend of Zelda
105
64%
Zelda II: The Adventures Of Link
60
36%
 #262439  by Sonefors

Lånar omröstningstråden då jag inte riktigt har tid att leta f n. För att ett Zelda (första) ska vara "godkänt" i en scn-samling, ska det då vara helt omärkt på framsidan (första utgåvan?) alternativt scn-märkt? Kryllar ju av EEC som säkert har nåt annat spännande på baksidan, men enligt databasen här så borde dessa två nämnda vara de enda rätta, eller?
 #262454  by Pinge

jag har minst tre olika zelda carts som e svensksålda
 #262471  by Pinge

Hehe!
jag har a4:at, men det har väl du med paddan?
 #262484  by Pinge

you poor thing!
men jag har ju lite snes grejs som åldras här till dig!
 #263059  by Gixen

\:D/

Image
 #263061  by Pinge

jag hade zelda 1 komplett esp, men gav bort boxen och manualen (ej A4) till kralleman!
 #294941  by Hullofella

Jag röstade på Link. Jag spelade det mycket när jag var yngre, men ingen i närheten hade Zelda, som var ett sånt spel jag bara hade sett på bild i nintendo-magasinet eller i den där broschyren med nintendo-spel som medföljde varje kassett. Det verkade mystiskt och spännande, men jag fick aldrig chansen att testa det då.

Det dröjde nog tills efter Zelda 3 kom ut till SNES som jag först spelade 1an, och då framstod det tyvärr inte som lika episk längre, eftersom jag oundvikligen jämför spelet med 3an. Link är däremot något mer unikt - fortfarande - och det framkallar en viss känsla hos mig (som i Punch-Out) när man förbereder sig för den långa, farliga vandringen mot det stora, hemska palatset. Att ens komma fram är en bedrift, det är ett svårt spel. Zelda är också svårt, men mest på grund av att hitta i labyrinterna, medan Link har många dödsfällor, stup, svåra fiender osv.

Zelda är mer random och klurigt, medan Link är ganska tydligt, fast speltekniskt krävande.
 #294949  by Mippy

Mycket bra analys Hullofella.

Jag tycker att Link är snäppet roligare att spela så därför röstar jag på det. Jag vet inte om det är bättre än Zelda rent tekniskt men har alltid gillat Link mer av någon anledning.
 #295087  by Gixen

Sanna wrote:Nya medlemmar --> nya röster
Nya och bra medlemmar --> fler Zelda II-röster :good:
 #295137  by Kreese

Rätt imponerande att 121 personer röstat! Det innebär ju faktiskt att det under tiden denna tråd varit aktiv så har vi haft 121 aktiva medlemmar...! Säkerligen många fler dessutom! Man kanske skulle starta en tråd där man kollar antalet aktiva medlemmar. :)

Zelda 1 är bäst!
 #295170  by Gixen

Bara för att Z2 är för svårt för er, era sopor.... :badgrin:
 #295397  by Pinge

100 aktiva eller 100 unika? :)
 #334042  by Mango

Har faktiskt bara spelat 1:an, men är ganska säker på att det är den jag föredrar :)
 #334093  by Skogur

Oj jag skrev aldrig nånting här när jag röstade så jag gör det nu istället. 8-[
Jag röstade på The Legend of Zelda, det spelet och SMB är ju liksom Miyamotos mästerverk!
Zelda1 har liksom en värld som man lär sig o känner igen, Zelda 2 har random battles som kommer fram.
Sen känns Zelda1 mer som ett mysterium som skall lösas medans Zelda2 är lite mera Action Skills.
Jag vet inte varför men jag tycker att Zelda 1 har mer ''äventyr'' i sig :yes:
 #361820  by Pinge

nya medlemmar!
Nya röster! :good:

(och större försprång till det bästa av dom två ;) )
 #362374  by Gixen

Äsch, mainstream-fjollar.... :P
 #362378  by rogerxy

pinge80 wrote:nya medlemmar!
Nya röster! :good:

(och större försprång till det bästa av dom två ;) )
Kan inte du som moderator få till en fungerande poll igen?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Instagram #sndb.se