• Förvaring av handkontroller

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#11639  by likeguitars

Hur brukar ni förvara era handkontroller när ni inte använder dem? Skall man rulla upp sladen eller är det kanske dåligt i längden?

#11643  by Kreese

Jag rullar ihop dem och lägger dem i en röd Nike skokartong... Man kanske inte ska rulla för hårt, men annars tror jag inte det är någon större fara. Förrutom att sladdarna blir lite mindre raka när man rullar upp dem. :)

#11644  by BelfegorC4

Jag lägger dom i garderoben. Men jag rullar inte ihop sladdarna då dom kan lätt bli som en telefon sladd =) Men om man inte är så petnoga så visst =)

#11786  by WERY

Har alla fina i en byra låda och dom har plast runt sig för bevaringens skull. Sladden är invikt i gummiband och dom allara sletnaste kontrollerna används i första hand

#24995  by Ufouria

Förvarar mina fina hankontroller i plastpåsar med "dragkedja". Rullar inte sladden runt kontrollen. Använder den mest slitna kontrollen när jag spelar.

#24997  by Super-Marko

vad sparar ni de "finare" till?

#24999  by AndiOne

Jag hänger upp handkontrollen på väggen och hänger även upp sladden,
så att den alltid är utsträckt våglängd utmed väggen... ....not!

Ja rullar ihop dem lr trycker ner skiten i en påse lr nått..
O de funkar lika bra nu som för 20 år sedan :)

#25003  by Ufouria

Super-Marko wrote:vad sparar ni de "finare" till?
Framtiden.. Hehe
Vill ha kontroller som fungerar även om 50 år.

#25007  by AndiOne

De är ju bara o köpa reservdelar =)

Kan även rekommendera att skruva isär och rengöra.
Trot lr ej så kommer de in grymt mkt skit o smuts i dem.

#25012  by WERY

Sanna wrote:
Super-Marko wrote:vad sparar ni de "finare" till?
Framtiden.. Hehe
Vill ha kontroller som fungerar även om 50 år.
Samma här. Ska bunkra upp med några fler. har bara över 10 st just nu men ska köpa in mer. Vill ju ha original kontroller i framtiden när en kontroll blir så sleten att den inte kan användas mer. Vissat kan man ha reservdelar på gummit men efter det bör man ha reserver

#25019  by Super-Marko

sannt sannt

men jag har ca 50 stycken hemma och det lär hinna bli lite fler över.!

så jag klarar nog mig.

#25033  by Ufouria

Har bara 4 handkontroller så jag måste ta hand om dessa med omsorg.
Två av dem är något missfärgade (lite mörkare till färgen). Kan detta bero på solblekning eller?

#25035  by J. Lilja

Sanna wrote:Har bara 4 handkontroller så jag måste ta hand om dessa med omsorg.
Två av dem är något missfärgade (lite mörkare till färgen). Kan detta bero på solblekning eller?
Mörknat pga blekning? :?

#25039  by Super-Marko

. Kan detta bero på solblekning eller?
med stor sannolighet,

samma sak brukar hända på enheten.

#25047  by WERY

Känner mig redan köpsugen på mer kontroller och den stora fördelen är att dom är så billiga. Måste ha mer!!!!!!!! :)

#25057  by BelfegorC4

Brukar inte konsol och kontrollerna bli gula? :S Mina konsoler och handkontroller är fortfarande i orginalfärg :D Har bara två st så jag måste bunkra upp :( Även en zapper behövs tror jag.

#25059  by J. Lilja

BelfegorC4 wrote:Brukar inte konsol och kontrollerna bli gula? :S Mina konsoler och handkontroller är fortfarande i orginalfärg :D Har bara två st så jag måste bunkra upp :( Även en zapper behövs tror jag.
Visst, de gulnar med åren, speciellt de släta modellerna av konsollen. Jag rekommenderar rubbing, finns att köpa på t.ex. biltema. Heter väl nått i stil med "rubber compound" tror jag.. Funkar på billack, och det funkar på nes! Blir som nytt, men man kan räkna med att få gnugga en del.. :D
Last edited by J. Lilja on 30 Apr 2007, 22:31, edited 1 time in total.

#25065  by Gsmhacker

autosol !!!

#25081  by Nagai

Själv förvarar man kontrollerna i den dära boxen
man kunde beställa från Nintendo-magazinet..
:lol:

#25898  by Tawny

mina kontroller ligger antingen på golvet framför det nes:et som råkar vara inkopplat, eller inknölat i nån låda eller så :)

Instagram #sndb.se