Hur brukar ni förvara era handkontroller när ni inte använder dem? Skall man rulla upp sladen eller är det kanske dåligt i längden?

Moderator: Moderatorer
Sanna wrote:Samma här. Ska bunkra upp med några fler. har bara över 10 st just nu men ska köpa in mer. Vill ju ha original kontroller i framtiden när en kontroll blir så sleten att den inte kan användas mer. Vissat kan man ha reservdelar på gummit men efter det bör man ha reserverSuper-Marko wrote:vad sparar ni de "finare" till?Framtiden.. Hehe
Vill ha kontroller som fungerar även om 50 år.
Sanna wrote:Har bara 4 handkontroller så jag måste ta hand om dessa med omsorg.Mörknat pga blekning?
Två av dem är något missfärgade (lite mörkare till färgen). Kan detta bero på solblekning eller?
. Kan detta bero på solblekning eller?med stor sannolighet,
BelfegorC4 wrote:Brukar inte konsol och kontrollerna bli gula? :S Mina konsoler och handkontroller är fortfarande i orginalfärgVisst, de gulnar med åren, speciellt de släta modellerna av konsollen. Jag rekommenderar rubbing, finns att köpa på t.ex. biltema. Heter väl nått i stil med "rubber compound" tror jag.. Funkar på billack, och det funkar på nes! Blir som nytt, men man kan räkna med att få gnugga en del..Har bara två st så jag måste bunkra upp
Även en zapper behövs tror jag.