Moderator: Moderatorer
Av ren nyfikenhet, får man fråga vad AES ska stå för?Mer specifikt än smart cats(ganska vettiga svar) så brukar AES benämna kassett versionen av Neo Geo konsolen.
mikoto wrote:så brukar AES benämna kassett versionen av Neo Geo konsolen.Det här är ett totalt okänt område för mig så jag vill inte vara näsvis men "kassettversionen av Neo Geokonsolen" känns konstigt?
Smart Cat wrote:Det här är ett totalt okänt område för mig så jag vill inte vara näsvis men "kassettversionen av Neo Geokonsolen" känns konstigt?Tjo, det är inte så krångligt :-)
Kassettversionen av ett arkadspel hade jag förstått men inte det här?
Orkar du förklara?
Tack på förhand
instinqt wrote:Vem tipsar Aftonbladet? Pax inte.Jag gjorde
MXS wrote:Kizuna Encounter är ju allmänt känt i Neo Geo kretsarna för att vara "The Holy Grail". Det finns väl endast 2-3 st kända ex..Haha ja det är spelet som påstås vara så sällsynt att det bara dyker upp när planeterna i solsystemet är uppradade och då får man ge bort ena njuren eller sin förstfödde
Sanna wrote:Halvt kilo för en kassett!Det är väl tom så att när spelet är komplett så väger det 700 gram så visst kostar frakten en del men det är därför jag bara köper vissa dyra/raritära spel ensamma och helst inte från Canada. Annars försöker jag hålla mig till några stycken åt gången för o spara frakt då man får massa rabatt på den![]()
Tur man inte samlar på AES för då hade det blivit dyrt, inte minst när det gäller fraktkostnaden.