• Dom 10 sämsta orsakerna till att inte importera ett spel

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Detta är sett ur leverantörens perspektiv

Spelet har "dålig" grafik
No votes
0%
Spelet är svårt
2
13%
Spelet är för kort
No votes
0%
Spelet är för långt
1
7%
Spelet är ointressant i Sverige
2
13%
Spelet är svårt att förstå sig på
2
13%
För att ett annat sämre spel ska tas in istället
1
7%
Spelet är våldsamt
1
7%
Spelet är tråkigt
6
40%
Spelet har vulgärt innehåll/"dåligt" språkbruk
No votes
0%

#24689  by Nystroem

Enda anledningen är ju om det är tråkigt. Men det är klart. Är det för vulgärt tar man väl inte in det heller så. AJa men nu röstar jag efter vad jag tycker. Tråkiga spel är för mig en självklarhet att det är en bra anledning att inte importera det.

#24694  by BelfegorC4

Det finns så många skitspel som inte kom till Sverige. Så i brist på svarsalternativ tog jag "Helt ointressant för Sverige" :) Bergsala hade en bra kvalitetskontroll men vissa spel läckte igenom iallafall såklart :( som Kickoff och andra som man ångrar att man äger. :evil:

#24698  by Bonomaul

Nystroem wrote:Tråkiga spel är för mig en självklarhet att det är en bra anledning att inte importera det.
Men nu var det ju tydligen fråga om den sämsta anledningen.. :)

"Spelet är svårt" blev mitt svar. En väldigt dålig grund för att inte importera ett spel.

#24700  by J. Lilja

Känns som att många missförstått både frågan och svarsalternativen! :D Inklusive jag själv, tänkte inte efter innan jag röstade på "tråkigt". :oops: Det var dumt. Att ett spel är tråkigt är ju en utmärkt grund till att inte importera det.

#24701  by Widar

Både frågan och svarsalternativen är lite luddiga...

Men jag röstade på samma som Bono, han är ju moderator och har rätt.

:D

#24704  by Bonomaul

Har funderat lite till och inte riktigt klurat ut vilken leverantör som avses i meningen "Detta är sett ur leverantörens perspektiv"...

Svaret på frågan skall då alltså möjligen vara vilken ursäkt en leverantör har fått från ett visst lands distributör att denne inte vill importera ett visst spel.. eller?
Svaret måste isåfall bli "För att ett annat sämre spel ska tas in istället". Den anledningen kan ju ingen leverantör vara nöjd med.

#24706  by AndiOne

Ja förstår inte riktigt vad pollen har för poäng? :)

Om de inte sitter just en massa importörer o röstar i den här tråden.
Dock lite små intresant ämne :)

#24717  by WERY

Leverantören eller importören, ni förstår säkert meningen. Tycker inte att bergsala hade bästa kvalitets kontroll då jätte många bra spel exkluderades.

Det som vissa kritiker stör sig mest på är väl att ett sämre spel kommer istället och man frågar hur det kom sig att man istället för Final Fantasy tog in Shadow Gate och Deja Vu och det håller jag med om för FF är bättre än båda tillsammans. JAg gillade dem inte alls förrut men har lärt mig att tycka om dem så ni får inte tro att jag hatar dom men FF är klart mkt bättre

#24720  by AndiOne

Mega Man 6 är väl ytterligare ett exempel på ett spel som rular grymt mkt som aldrig kom hit.

#24730  by Bonomaul

WERY wrote:ni förstår säkert meningen.
Uppenbarligen inte. :)

I princip tror jag att jag förstår vad du är ute efter, men oklarheter råder fortfarande. Om jag oformulerar frågan till "Vilket kan, rent hypotetiskt, varit det sämsta argumentet för Bergsala att inte importera ett visst spel?", är jag på rätt spår då?
Isåfall ligger "Att det är för svårt" rätt så bra till. Spel ska ju vara svåra, annars är det inget kul.

#24745  by BelfegorC4

Bonomaul wrote:Spel ska ju vara svåra, annars är det inget kul.
Kan hålla med dig till en viss punkt. En del spel är omöjliga :evil:

#24748  by WERY

Ja bono du har fattat rätt i den formuleringen. Dessutom har vi Turtles 3 som borde ha kommit, Power Blade 2
osv

#24761  by J. Lilja

WERY wrote:Det som vissa kritiker stör sig mest på är väl att ett sämre spel kommer istället och man frågar hur det kom sig att man istället för Final Fantasy tog in Shadow Gate och Deja Vu och det håller jag med om för FF är bättre än båda tillsammans. JAg gillade dem inte alls förrut men har lärt mig att tycka om dem så ni får inte tro att jag hatar dom men FF är klart mkt bättre
Nu tycker ju inte jag att man kan jämföra shadowgate och deja vu med final fantasy. De tillhör ju inte ens samma genre. Det är som att säga att zelda är mycket bättre än super mario, den jämförelsen funkar inte. Själv älskade jag shadowgate, men avskydde rpg-spel (förutom zelda av någon anledning), så jag hade ju tyckt tvärtom.

#24814  by Nystroem

Det var ju jävligt lätt att förstå...

#24822  by WERY

Där ser ni. Lyssna nu på farbror Nystroem :D

#24824  by jalla

Tja.. det måste iofs vara "Spelet är ointressant i Sverige" om man snackar om vad t.ex Bergsala skulle importera. Om spelet är ointressant så vill det heller inte sälja bra och det är ju därför man importerar spel, för att tjäna pengar :) Dock är det svårt att veta om spelet är ointressant nog så man inte tjäna pengar.
Last edited by jalla on 26 Apr 2007, 21:11, edited 1 time in total.

#24825  by Nystroem

WERY wrote:Där ser ni. Lyssna nu på farbror Nystroem :D
Hört talas om ironi? :P Det var väldigt svårt att förstå..

#24831  by Nagai

Jag valde

"spelet är för svårt att förstå sig på"

Då tänker jag på spel som har ett sådant koncept som man inte är van vid.. Som GB (Ghostbusters) vem förstår sig på hur spelet fungerar?
Eller ett Japanskt import spel som man absolut inte förstår..
Det skulle vara som att man satt med Uppslagsverk bara för
att
kunna läsa vissa ord...

#24835  by brb2009

Rent generellt så är det ju "ointressant för sverige" som är huvudanledningen att importer och portningar uteblir.

Man gör en bedömning helt enkelt att det är alldeles för riskabelt och olönsamt att porta eller importera titeln till landet ifråga.

#25899  by Tawny

Bonomaul wrote:
WERY wrote:ni förstår säkert meningen.
Uppenbarligen inte. :)

I princip tror jag att jag förstår vad du är ute efter, men oklarheter råder fortfarande. Om jag oformulerar frågan till "Vilket kan, rent hypotetiskt, varit det sämsta argumentet för Bergsala att inte importera ett visst spel?", är jag på rätt spår då?
Isåfall ligger "Att det är för svårt" rätt så bra till. Spel ska ju vara svåra, annars är det inget kul.
ja för det nedvärderar folks intelligens och skills, men jag tycker "ointressant för sverige" nästan är värre

Instagram #sndb.se