Detta tåls att diskuteras
Brother of Bros
Moderator: Moderatorer
WERY wrote:ni förstår säkert meningen.Uppenbarligen inte.
Bonomaul wrote:Spel ska ju vara svåra, annars är det inget kul.Kan hålla med dig till en viss punkt. En del spel är omöjliga
WERY wrote:Det som vissa kritiker stör sig mest på är väl att ett sämre spel kommer istället och man frågar hur det kom sig att man istället för Final Fantasy tog in Shadow Gate och Deja Vu och det håller jag med om för FF är bättre än båda tillsammans. JAg gillade dem inte alls förrut men har lärt mig att tycka om dem så ni får inte tro att jag hatar dom men FF är klart mkt bättreNu tycker ju inte jag att man kan jämföra shadowgate och deja vu med final fantasy. De tillhör ju inte ens samma genre. Det är som att säga att zelda är mycket bättre än super mario, den jämförelsen funkar inte. Själv älskade jag shadowgate, men avskydde rpg-spel (förutom zelda av någon anledning), så jag hade ju tyckt tvärtom.
WERY wrote:Där ser ni. Lyssna nu på farbror NystroemHört talas om ironi?
Bonomaul wrote:ja för det nedvärderar folks intelligens och skills, men jag tycker "ointressant för sverige" nästan är värreWERY wrote:ni förstår säkert meningen.Uppenbarligen inte.
I princip tror jag att jag förstår vad du är ute efter, men oklarheter råder fortfarande. Om jag oformulerar frågan till "Vilket kan, rent hypotetiskt, varit det sämsta argumentet för Bergsala att inte importera ett visst spel?", är jag på rätt spår då?
Isåfall ligger "Att det är för svårt" rätt så bra till. Spel ska ju vara svåra, annars är det inget kul.