• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#23483  by WERY

4:an är ganska lätt o varva. Har 6:an och rekommenderar den.

Glöm nu inte att när du ska varva 4:an och är på sista dr Wily bossen, att använda pharaos bollar

#23486  by Widar

Varvade Chiller med polaren förut. Dual Zapper rocks! :lol:

#23498  by Kreese

Widar wrote:Varvade Chiller med polaren förut. Dual Zapper rocks! :lol:
Kan man köra med 2 zappers i det spelet??? Det kan man väl inte i de andra Zapperspelen?

#23500  by Widar

Kreese wrote:
Kan man köra med 2 zappers i det spelet??? Det kan man väl inte i de andra Zapperspelen?
Vad jag vet så är Chiller det enda spelet man kan köra med två stycken.

Förresten, när vi räknade spelet som avklarat var när vi hittat alla Talismaner och fick köra bonusrundan med flying spirits. Sen loopar det ju bara runt. :)

#23504  by jalla

Shadow Warriors 2 (Ninja Gaiden 2). Fan det tog lite tid det där hehe :) Dom jävla fåglarna är svåra.

#23513  by WERY

Kreese wrote:
Fan vad tufft. Är det nån som prövat spelet själv i akimbostyle? Det ska jag göra :)

#23621  by Frezy_man

Sanna wrote:Är Mega Man 2 beroende. Har kört igenom det 6 ggr inom två dygn (på Difficult i 5 av 6 ggr då det blir roligare så). Helsjukt. Var fasligt nära att spela det igen imorse.

Kan man välja mellan Normal och Difficult i alla Mega Man spelen eller är det bara i 2:an?
Nice. Försök att klå Mega man 2 på 40 minuter. Då är du i samma dream team som mig och Nystroem =)
Japanska versionen "Rockman 2" hade bara en svårighets grad. Och den motsvarar difficult här i väst.

Alla Mega man Spel är enkla. Bus lätta om man vet vilka vapen man ska använda överallt. Funderar på att senare i livet försöka klara hela NES serien i en sittning på tid. Vet att jag kan göra det under 5 timmar.

Mega man 6 är kul. Ungefär som 4 och 5. Finns lite mer prylar att sammla på och lite nya roliga vapen. Inget märkvärdigt. Är dock kanske inte samma flyt i 6:an då man inte kan hoppa ur ett glid.

När någon annan klarat ett ninja gaiden spel blir jag glad =)

#23629  by BelfegorC4

Då kan du hjälpa oss att uppdatera databasen med detta spel :P Står bara okänt och annat. En annan fråga, släpptes spelet bara i USA?

#23638  by Widar

BelfegorC4 wrote:
Då kan du hjälpa oss att uppdatera databasen med detta spel :P Står bara okänt och annat. En annan fråga, släpptes spelet bara i USA?
NintendoAge har svaret på alla NES-frågor som inte täcks i databasen här!
Chiller

Men släpptes även på;
Maxi 15

Det är den andra utgåvan av Maxi 15 HES jag har, och där är ju chiller med. :)

#23651  by Ufouria

Frezy_man wrote:Nice. Försök att klå Mega man 2 på 40 minuter. Då är du i samma dream team som mig och Nystroem =)
Ska försöka med det men 40 min är toksnabbt. Det måste vara på Normal, eller är det på Difficult?

#23657  by Odium

Gun Smoke klarade jag igår ( igen ) Men det är ju inte så svårt iofs....Men et riktigt bra spel.

#23660  by Widar

Odium wrote:Gun Smoke klarade jag igår ( igen ) Men det är ju inte så svårt iofs....Men et riktigt bra spel.
Fan jag har aldrig lyckats med det där.. Kommer till sista banan men sen tar det stopp.

Kör du med turbokontroll?

#23665  by Bonomaul

Behövs ingen turbokontroll till Gun.Smoke heller.. bara att trycka hyfsat sanbbt så skjuter man precis lika snabbt som med turbo.

Farbror Wingate är inte så svår heller (fast svårast i spelet). Bara att ha lite fotarbete samt skjuta som en dåre så stupar han snart.

#23685  by Nystroem

Sanna:
Det är på Normal.

Bonomaul:
Sista bossen är ju svindryg på Gun.Smoke >.< Aldrig klarat spelet p.g.a. den..

#23707  by nes_nerd_no_1

Haha! Klarade precis Mega Man 2 för miljonte gången i mitt liv :roll:
Nu kommer det bli segt att komma upp imorgonbitti dock, men vad gör man? ;)

#23719  by Sörbom

Fick ett boxat GunSmoke av sambon häromdagen. Hon hade köpt det på tradera å hade tänkt ge det till mig i födelsedagspresent (22juni) men hon orkade inte vänta. Ett par timmar senare hade om varvat det... :oops: :lol:
Last edited by Sörbom on 17 Apr 2007, 13:50, edited 1 time in total.

#23723  by Widar

Sörbom wrote:Fick ett boxat GunSmoke av sambon häromdagen. Hon hade köpt det på tradera å hade tänkt ge det till mig i födelsedagspresent (22juni) men hon orkade inte vänta. Ett par timmar senare hade om harvat det... :oops: :lol:
Woosch! Grattis till en grym Sambo! :)

Undrar hur länge det dröjer innan min tös börjar handla sånt till mig... HOn köpte mig Guitar Hero till min födelsedag och det spelar jag ju fortfarande 4 månader senare... Absolut ett av de bästa spelen någonsin, alla kategorier, alla konsoller imho.

#23822  by Gixen

Mega Man 3, (på fyllan i lördags)
Mega Man 4 igår.

Så nu har jag kört alla Mega Man (utom 6:an) på kort tid.

Svårast: Mega Man 4
Lättast: Mega Man 5, tätt följt av tvåan.
Roligast: Mega Man 2
Tråkigast: ------

Edit: NEJ! Metal Man is no more..... :cry:

#23824  by WERY

Tycker 4:an är lättare än 5:an. I den fanns inga bra vapen som bet på Protoman och Wily men i fyran räckte det med bummeranger och pharaos bollar så tog man dom på ett kick. 4:an och 2:an är lättast

#23827  by Nystroem

Femman är jäkligt underskattad tycker jag. Längtar tills jag köpt det! Har knappt spelat det förutom när jag spelade igenom det på emulatorn. Så det är lite som ett "nytt" spel för mig, som håller god kvalitet!

#23916  by Ufouria

Klarade Mega Man 1 nyss :) Det var 17 år sen jag spelade det sist. :P
Tycker det var svårt, åtminstone innan man kommit underfund med vilka vapen man ska ha på de olika gubbarna.

#23925  by J. Lilja

Sanna wrote:Klarade Mega Man 1 nyss :) Det var 17 år sen jag spelade det sist. :P
Tycker det var svårt, åtminstone innan man kommit underfund med vilka vapen man ska ha på de olika gubbarna.
Vilken ordning ska man ta dem egentligen? :?

#23931  by Nystroem

J. Lilja wrote:
Sanna wrote:Klarade Mega Man 1 nyss :) Det var 17 år sen jag spelade det sist. :P
Vilken ordning ska man ta dem egentligen? :?
Bomb Man, Guts Man, Cut Man, Elec Man, Ice Man, Fire Man... tror jag :)

#23995  by Ufouria

Nystroem wrote:Bomb Man, Guts Man, Cut Man, Elec Man, Ice Man, Fire Man... tror jag
Körde igenom Mega Man idag igen och tog gubbarna i den ordningen och det fungerade kanon. :)

Det var inte alls svårt andra gången. Dr. Willy är rackarns enkel om man använder Fire Mans vapen.

#24063  by nes_nerd_no_1

Gixen wrote: Så nu har jag kört alla Mega Man (utom 6:an) på kort tid.
Sexan är jäkligt bra faktiskt! Tycker ettan & sexan är de bästa i serien.
I sexan så har man en jetpack på ryggen vilket gör spelet helt jäkla underbart!
Men spelet måste spelas i ett amerikanskt NES eller famicom för det blir alldelles för långsamt i en moddad enhet.
-------------------------------------------------------------------------------------
Sanna wrote:
Körde igenom Mega Man idag............

................Det var inte alls svårt andra gången.
Grattis! Du kommer tycka att tvåan är en barnlek i jämförelse med ettan! :)
-------------------------------------------------------------------------------------

Edit:

Klarade Lost Levels idag! *PUH* :D
Det är utan tvekan det svåraste Mario spelet jag spelat EVER!
Och jag tycker nog att man inte kan säga att man har klarat det om man bara har grejat SNES verisionen, för 8-bits verran är grymt mycket svårare av någon anledning.
Jag förstår faktiskt varför Nintendo valde att inte släppa det i USA & EU för jag tror att vi hade blivit grymt besvikna på det om man jämför med vilken succé ettan var.
Det är svårt helt enkelt. Tog mig ett & ett halvt år med lite sporadiskt spelande för att knäcka det..

Tog en bild på slutscenen oxå! :) Enjoy!
Image

#24064  by Sörbom

Är det FDS-versionen? eller det kanske bara finns den verran?

#24068  by nes_nerd_no_1

Sörbom wrote:Är det FDS-versionen? eller det kanske bara finns den verran?
Ja det är det. Finns bara på FDS som licencierad iaf, men sen finns det även ett mindre antal piratkassetter oxå.

#24069  by Sörbom

Aha, Har FDS-versionen mä. Har inget Famicom å disksystem än dock...men det är på gång! :D

#24070  by nes_nerd_no_1

Sörbom wrote:Aha, Har FDS-versionen mä. Har inget Famicom å disksystem än dock...men det är på gång! :D
Då har du ju ett helt nytt Mario-spel att se fram emot! :D

#24072  by Sörbom

Absolut! Ska bli trevligt! Har Doki Doki Panic mä, det skall bli kul att spela utan mario å peach! :D
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 227

Instagram #sndb.se