Okej, nu är det min tur att bidra med lite info. Har fått en nystart på NES-samlandet och är som de flesta andra ute efter en komplett SCN-samling, fast jag hastar inte utan köper när de är billigt och jag har råd. Så Pro Am 2 lär jag inte få hålla i på ett bra tag...
Har själv tänkt på en sån här lista men nu slipper jag ju. Skitfin! Beröm för att du använt de riktiga titlarna korrekt!
Skulle dock gärna vilja se hela koden på spelen, som t.e.x NES-XX-SCN, gör listan mer komplett så att säga.
Lite övrig info, vet inte om den kvalar in på listan men det är ju kul kuriosa iaf.
Följande spel utannonserade Bergsala i Sverige men släppte dem aldrig (eller jo vissa). Inom parantes står det var man först kunde läsa om dem. Endast information från Bergsalas reklamblad.
Mighty Bomb Jack (Broschyren: Nintendo Videospel 1988)
Hyper Olympic (Visades upp redan 1988 men släpptes inte förräns 1992, då med titeln Track & Field in Barcelona p.g.a OS. Släpptes 1985 i Japan och kom inte till Sverige förrän tre år efter sin egen uppföljare! Broschyren: Nintendo Videospel 1988)
City Connection (Broschyren: Nintendo Videospel 1989)
Goal (Visades upp redan 1990 men släpptes inte förrän 1994 då Bergsala kommit över en ESP-version. Broschyren: Nintendo Videospel 1990)
Pinbot (Broschyren: Nintendo Videospel 1990)
Punch Out! (Visades utan Mike Tysons namn redan 1991. Någon som vet när de ändrade titeln? (Broschyren: Nintendo 1991)
Tecmo Bowl (Broschyren: Nintendo 1991)
Marble Madness (Broschyren: Nintendo 1991)
Captain Skyhawk (Visades upp redan 1991 men släpptes inte förräns 1994 då Bergsala kommit över en ESP-version. Broschyren: Nintendo 1991)
Teenage Mutant Hero Turtles III - The Manhattan Project (Broschyren: Nintendo 1992)
Rampart (Broschyren: Nintendo 1992)
Darkman (Broschyren: Nintendo 1992)
The Empire Strikes Back (Broschyren: Nintendo 1992)
Disney's The Little Mermaid (Broschyren: Nintendo 1992)
Robocop II (Bergsala släppte ettan och trean men inte tvåan. (Broschyren: Nintendo 1992)
Bubble Bobble II - Rainbow Island (Broschyren: Nintendo 1992)
Kickle Cubicle (Broschyren: Nintendo 1992)
Pirates! (Broschyren: Nintendo 1992)
Star Trek (Broschyren: Nintendo 1992)
Hook (Broschyren: Nintendo 1992)
The Uninvited (Från samma utvecklare och i samma stil som Déjà Vu, Shadowgate etc. Broschyren: Nintendo 1992)
The Hunt for Red October (Broschyren: Spelguide Nintendo Power, 1992)
Felix The Cat (Broschyren: Nintendo Videospel 1993)
The Blues Brother (Broschyren: Nintendo Videospel 1993)
Nightshade (Broschyren: Nintendo Videospel 1993)
Krusty's Fun House (Broschyren: Nintendo Videospel 1993)
Mighty Final Fight (Broschyren: Nintendo Spelguide 1993)
The Trolls in Crazyland (Broschyren: Nintendo Videospel 1994)
Hittade en till:
Beauty & The Beast (Står i innehållsförteckningen m.m. om spelet men på sidan nr. 25 där det ska va är det reklam istället. Tidningen: Club Nintendo Nr. 3, Sep. 1994)
Har även sett info någonstans att Street Gangs + nåt mer hyrspel släpptes som riktiga "köpespel" av Yapon. Ska kolla upp det!