Hej hopp! Flådig titel va!? 
Jag har suttit och pysslat med en liten lista över de spel som släpptes i Sverige. Jag vet, det finns säkert högvis med såna listor, men min tanke var att göra en lista som innehåller mer information än någon annan! Jag lägger upp listan här så får den som vill ladda hem den och sedan komma med förslag på förbättringar, ändringar, information som borde finnas med eller kanske rapportera information som är felaktig etc. etc.. Skriv gärna ut den och bocka av allt eftersom din spelsamling växer, det är det som är meningen med listan.
Jag listar här nedan allt som ska justeras eller läggas till i listan. Vet redan om några grejor som jag skrivit upp. Uppdaterar den eftersom jag kommer på fler grejer. Om ni har förslag på sånt som borde finnas på listan, posta det i den här tråden! Sånt som är grönt är sånt jag har fixat.
OBS! Alla speltitlar är klickbara och länkade till nesdb.se's databas. Om det inte fungerar att klicka på titlarna så kan du välja att ladda hem en kopia av listan. Då borde länkarna fungera.
Stort tack till Widar som laddade upp den ursprungliga BETA-listan åt mig!

Jag har suttit och pysslat med en liten lista över de spel som släpptes i Sverige. Jag vet, det finns säkert högvis med såna listor, men min tanke var att göra en lista som innehåller mer information än någon annan! Jag lägger upp listan här så får den som vill ladda hem den och sedan komma med förslag på förbättringar, ändringar, information som borde finnas med eller kanske rapportera information som är felaktig etc. etc.. Skriv gärna ut den och bocka av allt eftersom din spelsamling växer, det är det som är meningen med listan.
Jag listar här nedan allt som ska justeras eller läggas till i listan. Vet redan om några grejor som jag skrivit upp. Uppdaterar den eftersom jag kommer på fler grejer. Om ni har förslag på sånt som borde finnas på listan, posta det i den här tråden! Sånt som är grönt är sånt jag har fixat.
- Lägga till källförteckning!
- Fixa enstaka felaktiga länkar.
- Lägga till information om utvecklare på varje spel, inte bara utgivare.
- Lägga till mappers som saknas.
- Justera, alternativt slopa skickgraderingen.
- Kontrollera information om vilka spel som endast fanns som hyrspel.
- Lägga till info. om samtliga hyrspel.
- Jag skulle vilja göra checklist-rutorna i- och ur-klickbara. Nån som vet hur?
- Lista spel som det är osäkert huruvida de släpptes i Sverige eller ej.
- Lägga till information om samtliga reg. koder (bara för att).
- Jag hoppas en vacker dag kunna lägga till rarity-gradering på varje spel.
- Skriva ett tillägg om pixel-art spelen eftersom de aldrig släpptes i Sverige.
- Lägga till beskrivning om tillbehör
- Lägga till kuriosa om spel i svarta serien/silverserien
- Etc. etc.
OBS! Alla speltitlar är klickbara och länkade till nesdb.se's databas. Om det inte fungerar att klicka på titlarna så kan du välja att ladda hem en kopia av listan. Då borde länkarna fungera.
Stort tack till Widar som laddade upp den ursprungliga BETA-listan åt mig!

Last edited by J. Lilja on 25 Jun 2008, 09:38, edited 12 times in total.
F.d. ordförande i föreningen nesdb.se, but now I am become Death, the destroyer of worlds.
NES Checklist v1.31
NES Checklist v1.31