• Zelda eller Zelda II?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket är sett till helheten bäst?

The Legend of Zelda
105
64%
Zelda II: The Adventures Of Link
60
36%

#20465  by Widar

nes_soldier wrote:jamen då är det ju bara att springa förbi dom eller spöa dom lite snabbt (som i alla andra zeldaspel!) man kommer ju inte in i en seg plattformsmiljö där man man måste besegra en massa olika monster å grejer för att få gå vidare.
Det är samma sak i senaste Final Fantasy. Gillar skarpt att man slipper random battles med laddningstider och miljöväxlingar hela tiden.

#20466  by Tawny

de kompletta spelen har jag manualen i kartongen, men de jag bara har manual till har jag de i en pärm...

#20474  by Widar

Tawny wrote:de kompletta spelen har jag manualen i kartongen, men de jag bara har manual till har jag de i en pärm...
Nu lyckades du allt skriva i fel tråd! :D

#20477  by Frezy_man

Tawny har gått vilse :P
Bonomaul wrote:Frezy;
Det är ju just för att du inte kört igenom det som du inte uppskattar det fullt ut. Välkänt fenomen det där.

Lite oroväckande vart den här undersökningen lutar tycker jag allt..
Mjo. Egentligen bord man kanske lagt blankt. Men av det jag sett av tvåan är ju det jag går på. Men visst kan jag inte betygsätta 2:an. Konstigt att The adventure of Link skiljer sig så pass mycket från de andra stora spelen i serien. Jag är dock inte så förtjust i Zelda över huvud taget ( shame on me ).

Zelda 2. Seriens svarta får, hehe.

random encounters finns i på tok för mycket spel. Samma skit som långsamt scrollande 2d plattforms banor. En Pest! Kan vara kul enbart vid få tillfällen.

#20489  by BelfegorC4

Efter ha lagt ner mycket tid på Zelda 2 dom senaste 2 dagarna så måste jag säga att Zelda 2 rockar. Håller med Bono på den punkten. Bästa nes spelet genom tiderna. Dock svår boss i slutet :(

#20833  by Riwallen

Har ju aldrig spelat Zelda i hela mitt liv förräns för några månader sedan.
Och då var det ettan som gällde.

Har satt på och kollat på 2:an men tyckte det verkade SKIT Sorry.
Men kan kanske bero på att jag aldrig gett det tid men min röst ligger på ettan.

#20848  by Widar

Att det skulle bli så här jämnt, det trodde jag aldrig!
Vi får väl helt enkelt samlas och slåss om saken! :lol:

#20905  by Frezy_man

precis. Eller så får ni som ligger under straffa nästa som röstar på det andra alternativet :) *spännande*

Intressant röstning än så länge. Jag trodde Zelda 1 skulle vara en given vinnare. Kanske skulle vara bäst om röstningen skulle sluta här ändå.. Innan Zelda 1 drar ifrån igen.

#20912  by Bonomaul

Nej nej, så fort Zelda II leder så låser jag tråden. :)

#20923  by nes_nerd_no_1

Bonomaul wrote:Nej nej, så fort Zelda II leder så låser jag tråden. :)
Bra där! Då skaffar jag en troll-användare & röstar på 2:an via honom då! :D

#20928  by J. Lilja

Sådärja, måste allt lägga min röst på ettan. Det finns två spel som verkligen har fått mig fast i tv-spelsträskt, och det är Zelda till NES och The Maze Of Galious till MSX. Och jag kan garantera att om ni gillar Zelda så dra hem BlueMSX (emulator) och en rom med Maze Of Galious så har ni nån helskön vecka framför er. :wink: Maze of Galious är ungefär som Zelda fast ett plattformsspel. Det finns inget spel som är lika fantastiskt bra i mitt tycke.

#20931  by Widar

Duktig Lilja! :)

#20962  by WERY

Ja du J.lilja, jag tycker du ska betrakta dig som utmanad.

Då var det väl dags för Bono och Lilja att ses i rutan

#20965  by Riwallen

Jag håller på Lilja :)

#20969  by Ufouria

WERY wrote:Ja du J.lilja, jag tycker du ska betrakta dig som utmanad.

Då var det väl dags för Bono och Lilja att ses i rutan
Riwallen wrote:Jag håller på Lilja :)
Och jag på Bono :)

#21126  by Nystroem

När vi ändå är inne på ämnet.. på ett ungefär..
Vem skulle vinna en fight mellan Link ifrån Zelda eller Link ifrån Zelda 2?
Kan bli en tuff fight. Link 2 har ju fire, medan första Link har sin magiska spira som han skjuter grejor med. Jag tror på storebror jag. Zelda 1 ftw! :D

#21128  by BelfegorC4

Nystroem wrote:När vi ändå är inne på ämnet.. på ett ungefär..
Vem skulle vinna en fight mellan Link ifrån Zelda eller Link ifrån Zelda 2?
Kan bli en tuff fight. Link 2 har ju fire, medan första Link har sin magiska spira som han skjuter grejor med. Jag tror på storebror jag. Zelda 1 ftw! :D
Link i Zelda 1 kan inte hoppa xD Och har ingen magi. Han är körd så att säga :) Men en riktig fråga är Jackie Chan vs Jet Li? :) Vem skulle vinna? Mina pengar sitter på Jet Li :P

#21129  by Bonomaul

Nystroem wrote:Link 2 har ju fire
Jämförelsen blir ju lite haltande när du tar upp det sämsta vapnet från Z2.
Link 2 har ju Thunder ffs! Sen kan Link 1 komma där med ditt träsvärd.. :)

#21190  by Nystroem

Bonomaul wrote:
Snackade givetvis om fullt uppgraderade gubbar. Link 1 har ju 16 hjärtan. Hur mång har Link 2? 8? Pffft. Han har inte en chans ladies ;)

#21191  by brb2009

Låg lika, kändes ohållbart så kände mig tvungen att tippa vågskålen till orginalets favör.

#21198  by Gixen

Nystroem wrote:
Bonomaul wrote:
Snackade givetvis om fullt uppgraderade gubbar. Link 1 har ju 16 hjärtan. Hur mång har Link 2? 8? Pffft. Han har inte en chans ladies ;)
8x8x8 , nedåtstöt, uppåtstöt (dessa två kräver att Linken kan hoppa, vilket i sig är en rätt stor fördel i en strid), Thunder, Spell, Shield, Life, Fire....
Men visst; skjut du mig med din trollstav = Reflect. Skulle det mot förmodan gå åt skogen kan man ju alltid bli en liten Fairy och flyga sin kos....

Klart Link 2 skulle vinna en sådan batalj. 8)

#21202  by Bonomaul

Ska faktiskt erkänna att det finns en sak som är lite jobbig med Z2, och det är att när man blir träffad så flyger man obevekligen bakåt helt utan kontroll. Detta är lite småjobbigt vid en del passager i några palats.

I övrigt så är spelet suveränt i grafik, ljud, spelkontroll, rolighet, utmaning osv. när det gäller NES-spel.

#21204  by Posten77

Zelda 2 tycker jag är seriens "dark horse" eller fula ankunge om man nu vill säga det. Zelda 1 vinner min röst helt klart.

"Peace love and harmony"

#21210  by WERY

Fast Link 2 kan bara gå i sidled när han slåss medan Link 1 kan gå i 4 riktningar varje da. Således kan Link 1 göra Fatal Fury 3 liknande manövers för att komma undan

#21215  by J. Lilja

WERY wrote:Fast Link 2 kan bara gå i sidled när han slåss medan Link 1 kan gå i 4 riktningar varje da. Således kan Link 1 göra Fatal Fury 3 liknande manövers för att komma undan
NÖRD!!! :D

#21217  by Bonomaul

J. Lilja wrote:NÖRD!!! :D
Don't push it TOO hard.. :)

#21219  by J. Lilja

Bonomaul wrote:
Nä då, ber om ursäkt. :wink: Lite stingslig just nu, fattar inte varför deviantclip tar sån tid på sig att ladda jämt.. Oh father I've been touching myself and I wonder, is heaven still open for me..?

#21241  by Widar

J. Lilja wrote:
Bonomaul wrote:
Nä då, ber om ursäkt. :wink: Lite stingslig just nu, fattar inte varför deviantclip tar sån tid på sig att ladda jämt.. Oh father I've been touching myself and I wonder, is heaven still open for me..?
http://home.no/mjolkdrikker/AB-brev.gif :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Instagram #sndb.se