• Zelda eller Zelda II?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket är sett till helheten bäst?

The Legend of Zelda
105
64%
Zelda II: The Adventures Of Link
60
36%
 #125524  by Ufouria

:good:
Har du lagt någon röst då? Har för mig att det var samma ställning tidigare.
 #125853  by Smart Cat

Procentsatserna är samma som förut men då var det 41 kontra 39 röster till zelda 1 fördel.
 #158799  by Chefren

Röstade Zelda 1 men det är bara för att jag har vuxit upp med det och spelat det sjukt mycket mer. Vilket som är bästa går inte att avgöra, dött lopp.
 #158805  by *Andreas*

Gillade båda förr men i vuxen ålder tycker jag Zelda 2 blivit riktigt tråkigt, stort och krångligt att hitta.
 #158808  by Pinge

jao, zelda II är inte tråkigt, men ettan är ett strå vassare! 8)
 #158828  by osiris

Zelda 2 för min del :D
 #158843  by Smart Cat

Tawny wrote:bra initiativ :good:
Absolut!
Få se nu.... Zelda 1 leder visst, jo, absolut, bra initiativ. :badgrin:

Ska vi dra fram den gamla korv på ost omröstningen också.
 #158896  by Pinge

Smartcat: :yes: :good: :birdo:
 #251298  by DavidBluBB

Zelda 2 :good:
 #251404  by Lirod

Zelda 1, självfallet.
 #251430  by Pinge

Lirod! :good:
 #253052  by Estethicka

Vet inte riktigt varför jag väljer det första Zelda-spelet, men jag tror det mest är på grund av den där episka känslan som jag själv anser spelet har. Säger inte att tvåan är uselt, men ettan känns fortfarande som ett underbart val i min bok \:D/
 #255907  by Leopardkungens

Jag har en Zelda fråga och jag hittade inte någon av dem i spelsektionen. Jag har lyckats köpa på mig 3 Zeldaspel som alla har märkning NES-AL-EEC på framsidan och PAL-ZL på baksidan, så står det även European Version på framsidan. Finns inte dessa spel med SCN märkning? Klassas mina spel som Svensksålda i samlingsvärlden?
 #255909  by Tawny

det är den tidigaste versionen som är likadan i hela europa, och jag tror de flesta accepterar de som "svensksåld" även om man egentligen inte vet.
men ju tidigare. ju bättre så :)

orkar inte kolla på min big box-zelda2 men det borde vara scn-märkning fram på den
 #255911  by Leopardkungens

Tack, du klarade upp något jag tänkt på ett tag. Har ju köpt på mig flera paket och lyckats köpa 3 paket som haft Zelda med och alla har haft samma märkning, började bli lite less på att inte få en scn till samlingen :DOG . Men nu vet jag att mina duger gott och väl \:D/ .
 #256858  by 0LD5K00L

jag skulle säga tvåan, men det är bara för att jag aldrig hade ettan som liten :(
 #259998  by Yxerius

The Legend of Zelda.
Beror väl mest på att de var de spelet farsan köpte med till NES,

Beror o beror, bästa NES spelet helt enkelt.
 #260044  by Yxerius

The Legend of Zelda: A Link to the Past

menar jag ju...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Instagram #sndb.se