• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#145769  by Ufouria

Grattis!
Wizards & Warriors spelen gillar jag, mysig stämning och så är det skoj att studsa runt. :D
Har nog aldrig hört någon som riktigt gillar den serien..

Nagai: Gillar du W&W?
 #145775  by Nagai

Jag tyckte inte om GB spelet för att det var inte i samma anda som nes spelen,
Ett bra exempel är: I nes spelen om man föll från riktigt hög höjd så skadade man sig men i GB-spelet så skadar man sig på låg höjd..
Det gillade jag inte riktigt.
Dock gillar jag musiken.
 #145776  by Ufouria

Näe upplägget är inte samma, linjärt i GB versionen. Musiken är riktigt bra.
Har man tagit bootsen som man kan hoppa högt/långt med så skadas man inte om man trillar från hög höjd.

Jag tyckte GB versionen var rätt svår. Kämpade en hel del med det innan jag klarade det.
 #146020  by Ufouria

Varvade Chip N Dale 2 nyss. Tyckte det var lite svårt, iaf i jämförelse med 1:an. :$
Svårt att tajma in bombkasten på katten. Lätt att man slänger ifrån sig en tickande bomb lite för tidigt. Man vill ju inte själv sprängas i luften.
 #146160  by capric0rn

Castlevania 3: Dracula's Curse blev det i helgen. Det känns lite svinigt av Konami att inte låta en börja om precis innan uppgången till Dracula när man väl kommit dit, utan man får istället göra om hela banan efter varje misslyckande. Tog cirka 2-3 timmar och så många svordomar att till och med AVGN skulle höja på ögonbrynen innan jag klarade sista banan. Känns som att trean är svårast av de tre Castlevania-liren som finns till NES.
 #146183  by Ufouria

Grattis! :)
Jo, 3:an är nog svårast. Fast det beror nog på hur mycket man har spelat de olika Castlevania spelen. Har man spelat 3:a mycket tycker man säkert 1:an är svårast.

Jag har inte fastnat för 3:an så mkt som de två första. Många störande moment, t ex stenraset där man måste hoppa fram och tillbaka på block som ramlar ner i typ en kvart. Värdelöst moment. Dör man sedan på bossen så måste man köra om skiten med stenraset. Ett annat irriterande moment är i klocktornet där man efter att ha besegrat någon boss måste gå tillbaka heeela vägen igen. Urbota dumt tycker jag.
 #146217  by Ufouria

Jag har alltid glömt bort att spela med de andra karaktärerna. Första gången jag spelade igenom det visste jag inte ens att det gick att byta figur. Den som kan flyga är rätt användbar på sina ställen.
Får ta och spela det igen någon dag.
 #146338  by Ufouria

Klarade precis Power Blade på Expert. :D
Skillnaden mellan normal och expert är inte så jättestora. På expert flyger man bakåt om man blir träffad (som i t ex Castlevania) plus att man bara har runt 300 sek (?) på sig på varje sector istället för 999 på normal. Dog en gång pga av tidsbrist. På en annan sector fick jag precis ner bossen när det bara var ett par sek kvar. Vet inte om fienderna och bossarna var svårare, inget jag märkte av ivf.
 #147002  by Pinge

Klarade nyss paperboy! :yes:

Kom in ett bra flyt efter några omgångar och höll på att klara det på första livet, men en virvelvind i slutet på söndagen satte stopp för det!

Nu kan jag lägga undan det spelet för en lååååååång tid!
 #147323  by Smygarn

sprang nu genom Flinta 2. Det är ju hur lätt som helst så det passar mig ypperligt :) har en riktig spelkväll så undra vad man ska lira nu :s
 #147980  by Javel

Castlevania III är rätt ojämnt. Första gången man spelar det är det säkert lockande att kila upp i klocktornet men hela den banan är ju ohyggligt dryg; en transportsträcka med minimalt antal fiender och bara en massa jävla springande i trappor... och den banan vill de dessutom att man spelar två gånger på raken (?!!) Bättre att strunta helt i Grant. Första banan känns rätt dryg och seg den också. Grönt, blått och lila? Opassande färgpalett.

Sedan tycker jag att det tar sig betydligt framemot de senare banorna i spelet. Gillar grottbanan med droppande syra, och den kusliga musiken. Otroligt stämningsfullt och nästan lite meditativt på något sätt. Jag blir iaf lugn och harmonisk av den. Hela grejen med alternativa vägar ger spelet ett betydligt större återspelningsvärde än ettan också, även om jag nog håller den första delen varmare om hjärtat egentligen.

On topic: Jag och en polare körde igenom Mega Man 4 för första gången i helgen. Roligt, men inte riktigt i klass med de tidigare spelen i serien tycker jag. Stundtals ganska oinspirerad bandesign. Ettan är nog min favorit fortfarande men då har jag inte kört femman och sexan än :)
 #148019  by Ufouria

Ah.. så du har oxå 1:an som favorit, precis som mig. :) De flesta tycker 2:an är bäst.
Mega Man 4 har jag lärt mig att tycka om, första gången gillade jag det inte alls. Nu tycker jag det är bättre iaf än 3:an (den gillar jag minst).
5:an är riktigt bra, den måste du köra!
 #148023  by Javel

Tvåan tappar en del på att bossarna är alldeles för lätta. En del går att ha ihjäl bara genom att ställa sig mitt framför och skjuta, man behöver inte ens försöka undvika attackerna. I ettan hittade de precis lagom svårighetsgrad.

Femman skall jag sätta tänderna i så fort jag får fatt på en kassett :)
 #148030  by Ufouria

Jo, 2:ans bossar är för lätta, även om man väljer hard.
Femman är iofs inte särskilt svår heller men bossarna är inte fullt så lätta som i 2:an.

Åh vad sugen jag blev på att spela Mega Man 1 nu.
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 227

Instagram #sndb.se