• Vilket spel/serie tycker du är det bästa?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket spel/serie tycker du är det bästa?

Castlevania
2
7%
Kid Icarus
1
4%
Mega Man
5
18%
Metroid
3
11%
Punch Out
3
11%
Super Mario Bros
8
29%
Zelda
6
21%

#1342  by Bonomaul

Min röst går till Zelda, men det är mest för Zelda II som i mitt tycke är det bästa spelet någonsin alla kategorier. Även ettan håller hög klass, men inte i närheten av tvåan.

#1344  by Lakanman

Bonomaul wrote:Min röst går till Zelda, men det är mest för Zelda II som i mitt tycke är det bästa spelet någonsin alla kategorier. Även ettan håller hög klass, men inte i närheten av tvåan.
Jag gillade aldrig 2:an. Kanske var för svårt när man var liten eller så var det för mycket text som bara var grekiska i den åldern. 1:an gillade jag därimot. Punch Out och Zelda vägde nästan lika tungt.

#1345  by bUs

Mega Man-serien :)

#1355  by Riwallen

Helt klart lägger jag min röst på Metroid. Har alltid varit förälskad i Samus :oops:

Spelade Zelda för första gången i mitt liv i fredags och fastnade. Mycket underhållande spel vet inte riktigt varför jag missat detta spel. Men Metroid håller suverän klass i mitt tycke.

#1358  by Lakanman

Riwallen wrote:Helt klart lägger jag min röst på Metroid. Har alltid varit förälskad i Samus :oops:

Spelade Zelda för första gången i mitt liv i fredags och fastnade. Mycket underhållande spel vet inte riktigt varför jag missat detta spel. Men Metroid håller suverän klass i mitt tycke.
hehe Det är tvärt om för oss. Jag har spelat Zelda men aldrig Metroid. Tyckte det var kusligt ensamt spel när jag var liten så jag spelade aldrig det. Däremot för ca 2 år sedan kom en polare hem till mig och satt och körde igenom det och jag satt och titta på mycket.

#1383  by Loopus

Jag säger bara Kid Icarus! Bästa grafiken, bästa styrningen, bästa allt!

Fast jag avgudar Link, sympatiserar med Samus och ser Mega Man som min bästa vän...

#1388  by Bonomaul

Lakanman;
Jag gillade aldrig 2:an. Kanske var för svårt när man var liten eller så var det för mycket text som bara var grekiska i den åldern. 1:an gillade jag därimot. Punch Out och Zelda vägde nästan lika tungt.
Första gången jag klarade Zelda II kunde jag nog inte mer engelska än typ Hello, Goodbye och, eeh.. fuck. ;)

Ganska svårt att välja mellan alternativen då alla har betytt en hel del.
Känns vid närmare eftertanke tufft att förbise Mario-serien till förmån för Zelda.. SMB 1,2 & 3 är alla riktiga höjdare som man suttit och lirat många många underbara timmar.
Kid Icarus, Punch Out, Catlevania, MM.. oj-oj-oj.. Vilka spel!!

#1405  by pcx

Bonomaul wrote:Första gången jag klarade Zelda II kunde jag nog inte mer engelska än typ Hello, Goodbye och, eeh.. fuck. ;)
Jag lärde mig min första grundläggande engelska till stor del genom Goonies 2. Det och ett gammalt text-baserat PC-spel som hette Adventure om någon kommer ihåg.

#1494  by Riwallen

Lakanman wrote:
Riwallen wrote:Helt klart lägger jag min röst på Metroid. Har alltid varit förälskad i Samus :oops:

hehe Det är tvärt om för oss. Jag har spelat Zelda men aldrig Metroid. Tyckte det var kusligt ensamt spel när jag var liten så jag spelade aldrig det. Däremot för ca 2 år sedan kom en polare hem till mig och satt och körde igenom det och jag satt och titta på mycket.
Ensamt menar du att du tyckte att det var otäckt?

#1498  by Lakanman

Riwallen wrote:
Lakanman wrote:

Ensamt menar du att du tyckte att det var otäckt?
Jao något åt det hållet. Fick lite ångest. Mörkt, mörk musik

#116351  by Smart Cat

*Bump*

Sparkar liv i denna gamla tråd och röstar självklart på Metroid.

Invänder dock mot att Kid Icarus är en spelserie...

#116354  by Snutteliten

Mario, Mario, Mario... :D
Det självklara valet.

Katten:
Det står spel/spelserie.

#116357  by Smart Cat

:oops:

#116359  by Smart Cat

Skrämmande att Castlevania inte har fått några röster alls. :?

#116367  by Ufouria

Över 3 år gammal tråd. :shock: Trevligt med bump på denna.

Röstade inte otippat på Mega Man men Castlevania (iaf 1:an & 2:an) och Zelda II älskar jag ju oxå.
Om jag bara fick ta med mig ett spel/spelserie till en öde ö så skulle det bli Mega Man serien.

#116368  by Smart Cat

BelfegorC4 wrote:ooooh årgångs tråd 8)
Javisst serru. Fint som snus.
Ju äldre desto bättre kan man kanske tycka men det stämmer inte alltid, tycker dock att den här var värd att bumpas.

Återvinning ligger väl i tiden? :)
Last edited by Smart Cat on 10 Dec 2008, 21:16, edited 1 time in total.

#116374  by Smart Cat

Sanna wrote:Över 3 år gammal tråd. :shock: Trevligt med bump på denna.
Jo, jag tyckte detsamma. Satt o botaniserade bland gamla trådar och tyckte den här var tillräckligt trevlig för att dö dammdöden.
Sanna wrote:Om jag bara fick ta med mig ett spel/spelserie till en öde ö så skulle det bli Mega Man serien.
:shock:
I am sooooooo f*cking shoooocked. Skojade bara. :D

Skulle vara kul dock om något annat än Zelda (II) vann denna omröstning.

#116384  by rogerxy

Jag tycker detta var en väldigt svår omröstning... Jag tycker Punch Out är det bästa spelet men Mega Man den bästa serien. Hur jämför man? :?

#116393  by nissling

Men ta det såhär då Rogerxy: Bästa Mega Man-spelet? Mega Man 2 kanske. Är Mega Man 2 bättre än Punch Out?

Punch Out fick min röst, lätt. Den som ligger längst ner på min lista är Mega man eftersom de är helt värdelösa.

#116403  by Gixen

Blir givetvis Zelda för mig. Givetvis är de andra serierna mycket bra, men då världens bästa NES-spel är ett Zelda-spel blir valet enkelt.

#116424  by Pinge

Blev super mario för min del!

#116513  by Andreas No 1

Första rösten på Castlevania... Woohoo! C1+3 är grymma som fan. Älskar iof SMB och Zelda-serierna och PO och KI och och och.

:)

#116516  by Smart Cat

O alla andra också kanske. Kul att nån la sin röst på C, det är ju ett riktigt trevligt spel.

#116545  by Tawny

tog zelda för där finns många bra spel..
alla utom de i 3D, de har jag lite svårt för.

#116574  by Lakanman

Nej inte till NES men han menade att det fanns många bra Zelda spel generellt.. Fast han gillar inte dom i 3D.

#116580  by Johanna

Körde på Metroid :-)

#116581  by Smart Cat

Johanna wrote:Körde på Metroid :-)
JAAAAAAAAAAAA!!!! Snart ligger Metroid i topp...

I Wish...
:D

Instagram #sndb.se