INGA spel på tradera: http://www.tradera.com/auktioner/Tawny" onclick="window.open(this.href);return false;
Moderator: Moderatorer
Tawny wrote:de säger ju att spel sålda utanför norden inte fungerar på ett svenskt nes.. det gör de ju visst, förutom usa, england, italien och australien (har jag missat nån?)Det kallas sanning med modifikation Tawny.
tyskland t.ex, funkar det ju utmärkt, vår stora granne i söder...
rogerxy wrote:Bergsala förde ju en hård kamp med alla konkurrenter, & särskilt såna som importerade, som de gjorde allt för att sätta pinnar i hjulet för. De gillade inte heller affärer som köpte & sålde begagnade NES-spel.Kan någon länka till ovannämnda hemsida? Låter intressant!
Finns ju en hel hemsida som handlar om en dåvarande butiksägare som importerade egna spel & hans strider med Bergsala (väldigt intressant läsning tycker jag). Vill bestämt minnas att det är härifrån jag hittade den hemsidan så det bör ha varit på tapeten förut.
Gsmhacker wrote:på tal om inget , morsans snubbe , påstår sig ha sålt mest nes spel back then efter STOR & liten firman skulle hetat HP Elektronik , man han köpte inte spel direkt att Bergsala utan han gick via någon lirare i bromma , vet att den adressen / företagat har varit upp i en annan tråd mins nu inte vilken tråd det va , skulle vilja forska i det lite merUndrar om det kan ha varit ett dotterbolag eller liknande till HK Electronics. Jag har ett par gamla nummer av HKs gratistidning som delades ut i butiker sparade i Kristianstad. Kommer ihåg att HK importerade några NES-spel. Kikar när jag kommer ner.
Distribueras i Sverige, Danmark, Finland och Norge av HK SoftCenter AB, Gustavslund 137, 161 37 BROMMA Tel: 08/250055