• Vilka "papper" följde med till Svarta Serien spelen?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#291481  by Frassni

Lite osäker på.. i vilken kategori jag skulle skapa tråden och den som kommer på en bättre rubrik får gärna ändra den :)

Fick nyligen tag på lite nya spel. Men ingen av Svarta Serien spelen hade några medlemsansökningskort, endast reklamblad följde med. Dock så fanns det medlemsansökningskort i alla andra spel som inte tillhör svarta serien.

I FAQ står det att Svarta Serien ska ha medlemsansökningskort NES-SCN.

Dock tror jag själv att endast de medlemsansökningskorten NES-SCN följde med i konsollerna och att Svarta Serien inte hade några, Iaf om jag tittar på de spel som jag själv har.

Ställde först frågan i FAQ tråden, men det verkar vara väldigt få som läser den tråden :)

Jag vet att det har diskuterats förr i detta ämnet, men det jag undrar är hur man har fått fram att det ska vara NES-SCN på Svarta serien? Är det genom gissningar?

Någon som kan bevisa att jag har fel? Ni som har nya och vet/tror att inget är ditsatt, vad följer med i era? Berätta gärna om det är en tidig eller sen utgåva.
Last edited by Frassni on 28 May 2010, 16:07, edited 2 times in total.
 #291521  by Frassni

Nyhetsbrev eller liknande tror jag man fick.

Dock var det ju inte det jag frågade efter.. Det jag försöker undersöka är om det följde medlemsansökningskort i Svarta Serien eller inte :)

Det jag själv tror är att det endast i början följde med enbart i konsoll, och att de senare även började lägga dessa i spel (När NES-SCN-1 kom). Sen om det är sant eller inte är ju en annan sak.
 #291528  by Frassni

Jag vågade ju öppna mina för att boxarna ändå var hyfsat slitna. Så, jag kan ju förstå om någon inte ville öppna.. Men det vore bra om ni kunde, ni som har :) Om ni öppnar, se till i så fall att skriva upp exakt allt, så man även kan få in det Spel utgivna i Scandinavien kategorin också :good:
 #291885  by tjibynn

jag har duck hunt "nytt"
 #291888  by tjibynn

Image
Image
 #291890  by Frassni

Tack! :good:
intressant..
Verkar som att dessa utgåvor kom ganska sent då, när den har svarspost SCN-4 :) (Om det nu stämmer, men det får det göra tills någon motbevisar)

Då återstår väl bara frågan om det medföljde svarspost till första utgåvan av svarta serien.. Inget Seal of Quality, och ingen märkning på flärpar. Om det är någon som har nya SS-spel av den utgåvan, skriv gärna här. Och det vore jätte bra om du i så fall också skulle kunna ta en titt på vad för som medföljer i den.

Jag tror även det är lika intressant att ta reda på vad andra(?) utgåvan innehåller, Box ingen Seal of Quality, men flärparna är märkta.
 #291892  by tjibynn

en tidigare ägare av detta.. han köpte det nytt o försökte tyvärr pilla bort prislappen direkt.. (reva på ena duck:en) hmm...

men det är inget ihop-plock.. det är jag säker på..
 #292052  by Cpt Tuttle

Vissa SS-spel hängde ju med riktigt länge så... I den röda "spelguiden" som väl härstammar från årsskiftet 91/92 så listas ju ännu Duck Hunt tillsammans med Mario Bros, Super Mario Bros, Tennis, och Hogans Alley som spel som fortfarande finns att köpa... Så det är väl inte helt omöjligt att det finns rätt sena utgåvor...
 #292061  by Ufouria

Duck Hunt finns det 4 olika varianter av på boxen. Det var inte dåligt! :o
Den på bilden är garanterat den sista utgåvan då det är ett runt vitt SoQ och högt nummer på svarsposten.
Nästan att det skulle kunna vara "standard-SCN" :lol:
 #292866  by Frassni

Inga fler som har nya ex. av svarta serien? :)

Jag ska självklart posta mina också, blir nästa vecka när jag kommer hem.
Där har jag Volley ball, Soccer, Hogans alley, Ice Climber.. Alla utan SoQ på framsida och alla har reklambladet. Dock är det ingen som har svarspost.

Instagram #sndb.se