• Byta connector , spele är trögstartade

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#287214  by Gsmhacker

fattar noll köpte 3st nya connectors på RSM

spelen startar oftast bara med släden uppåt och blir blue screen med släden neråt :s

är det dåliga connectorer eller va tror ni

tog bort4 benet också om det skulle va någon skillnad
 #287222  by WERY

Detta låter mkt konstigt. Har själv en enhet som gör BoD men då har jag inte fått igång den ännu(har dock inte testat o låta kassetterna vara uppe). Att det skulle krångla när du trycker ner släden men inte när du låter den vara uppe är konstigt. Hur känns motståndet i connectorn när du trycker i ett spel?

Annars är det ju bara bra om spelen funkar, oavsett om du trycker ner spelet eller låter det sitta uppe
 #287232  by tjibynn

som jag har sagt tidigare så har jag på en av mina enheter inte fått hissen rätt..

de e ju en liten plastkant som ska vara på undersidan av kretskortet... nu fick jag min på översidan märkte jag när jag skruvat dit de flesta skruvarna..o orkade inte göra iordning de just nu..

o därav startar bara spelen i uppfällt läge..aldrig när hissen e nedtryckt

kanske kan vara ett tips att kolla
 #287238  by tjibynn

nop

edit: men man skjuter ju hissen in i connectorn o då i framkant på hissen e de en liten plastklack som ska vara på undersidan av kretskortet..
 #287254  by WERY

Så här ska det se ut. Plåten som håller Reset och Power ska vara i "höjd" med den grejen i mitten av släden som sticker ut på framsidan
Image
I mitten av bottenchassit sitter en hållare för skruven som ska skruvas i mitten på framsidan och sitta ihop med toppenchassit och mellan den och släden ska det vara ca 4 mm

Instagram #sndb.se