• NES på IPhone - Android mm.

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#271111  by Leopardkungens

Som Iphonefantast som jag är så letar man alltid efter roliga apps. Nintendo har jag bara hittat Mega Man 2 och en SMB3 guide till. Så om ni har tips på roliga spel eller annat NES relaterat så är det alltid välkommet.
 #271522  by ok64ismine

Är väl att Jailbreaka som gäller så får du emulator! Jailbreaking funkar inte på min iPhone dock :/
 #271632  by pyton

du kan ju alltid köpa Final Fantasy spelen, de släpptes ju till nes..dock med uppdaterad grafik och ljud.
 #271667  by Lampan

La in nesemulator och den funka inte nå vidare.. men är väl bara å leta vidare.. dock ej hittat på appstore.
 #274343  by 0LD5K00L

hur fungerar det egentligen? laggar det som många mobil-emulatorer och blir det inte jobbigt med kontrollerna?
 #274496  by pyton

de funkar faktiskt helt ok..
 #290409  by Bruno

Nintendo lär nog aldrig släppa sina spel till iPhone. Då de är konkurrenter. Vilket är synd, för iPhone är nog en perfekt konsol att spela klassiska G&W spel på. Kan väl hoppas Capcom och andra spelföretag släpper mer av sina nes spel på iphone i framtiden.
 #290454  by sundrik

Annars finns det en hel uppsjö med NESemulatorer till Android och horder av spel. Dock skulle jag vilja ha en kontroll istället för touch. Finns det handkontroller med miniusb?
 #290468  by smid

Så det är en Android-telefon man ska skaffa. Börjar tröttna på min Xperia, finns dessutom inga emulatorer till Win6.5. Vilken ska man välja? X10?
 #290646  by Faxandu

HTC Desire eller Legend ska ta ta, X10 har inte "multitouch" (möjlighet att känna av flera områden på skärmen samtidigt) vilket gör det iprincip omöjligt att använda en emulator. Dessutom får du nyare programvara i Desire (eller Legend) och bättre kvalité :)
 #290698  by Kreese

Jag är jäkligt sugen på en HTC. Hero verkade så fräck, men den är ju rätt gammal nu. Ska man köra på en Desire eller Legend alltså? Vilken av dem är bäst?

Desire va?
Man kan alltså spela NES-emulatorer på dessa? Grymt, då är ju ett köp mer motiverat!!!
 #290727  by Faxandu

I stort sett är enda skillnaden på dem (förutom designen) Desire har en processor på 1 Ghz, Legend har en på 600 Mhz.

Personligen gillar jag formatet på Legend bättre, plus att den har ett helgjutet alu-skal :)

Passa på att fråga, jobbar som mobilförsäljare :)
 #290749  by smid

När kommer X10 mini pro då? Den lär väl vara nice att spela NES på? Jag vill ha tangentbord på min mobil, hoppas det är svenskt.
 #290750  by sundrik

Jag funderar på att uppgradera mig från hero till nexus one..... någon som vill köpa en begagnad hero?
 #290752  by Faxandu

Smid: Vet inte riktigt när den kommer, men förmodligen så har den inte möjlighet till multitouch heller, men har du tur så kan man kanske styra med tangentbordet?
 #293907  by Shigeru

Tycker det är en K A T A S T R O F att spela Mega man 2 på Iphonen i alla fall, är omöjligt att få närheten av samma precision som med fysiska knappar, eller ens OK precision för den delen :P
 #293909  by genne

nån som har koll på skillnaderna mellan desire och legend bortsett från processor och storlek på skärm/utseednde? ska nämligen köpa en av dom vid löning denna månaden men vet inte riktigt vilken ja vill ha.
 #297302  by nes_nerd_no_1

sundrik wrote:Annars finns det en hel uppsjö med NESemulatorer till Android och horder av spel. Dock skulle jag vilja ha en kontroll istället för touch. Finns det handkontroller med miniusb?
Lite sent svar kanske, men det finns ju små adaptrar som konverterar "stora USB" till "mini".
Har en själv hemma (som jag inte har en aning om vart den kommer ifrån :koopa:), så helt svårt kan det nog inte vara att få tag på en! :)
 #347309  by Kreese

Nu har jag köpt en ny mobil. En HTC Desire HD. Testade att ladda hem emulatorn "nesoid" och det funkar hyffsat att spela trots att man kör med "touch". Självklart inte samma känsla som med en NES-kontroller.
ej jag som spelar här dock

Jag tror dock inte det funkar att köra med t.ex. en retrousb pad, genom att ha en USB->microUSB adapter.
 #347521  by smid

Min kollega sitter och lirar Punsch Out på sin iphone nu. Han förlorade just mot Glass Joe, ingen vidare kontroll skyller han på...
 #347756  by Faxandu

smid wrote:Min kollega sitter och lirar Punsch Out på sin iphone nu. Han förlorade just mot Glass Joe, ingen vidare kontroll skyller han på...
Jailbreakad?
 #347793  by smid

Ja det har jag för mig att han sa, kan kolla. Tror bara Megaman fanns innan han styrde upp den.
 #347918  by Vigdul

Förstår inte riktigt grejen med att att spela nes på iphones, verkar jag hur jobbigt som helst att styra med en touchscreen... Då är det väl bättre att investera i en dingoo eller nåt liknande.
 #347955  by smid

Vidgul: Dom orkar säkert inte bära på fler småprylar och har det mest på telefonen som en rolig grej. Inget som spelas speciellt frekvent, mest för att visa upp när det är apptävling ;)

Instagram #sndb.se