Kreese wrote:Ja jag hoppas att så många som möjligt köper det så att "Sivak" känner att det är någon idé att utveckla något mer framöver. Han är nog en av de mest kompetenta NES-programmerarna jag känner till, vad det gäller spelprogrammering. Homebrews i alla ära, men mycket är ren skit... Detta är dock precis lika bra och till och med bättre än många "vanliga" spel...
Tänk er om han utvecklar sitt programmerande så han klarar av (vilket han kanske redan kan vad vet jag) så att skärmen scrollar, både uppåt och neråt, paralaxscrollning (dvs en bakgrund som rör sig i annan fart, jämfört med den "vanliga bakgrunden"). Musiken är han ju redan typ helt outstandning på.
Även om jag i princip helt gett upp samlandet av spel och sånt till NES, så är ju mitt intresse fortfarande lika stort. Kanske är till och med intresset för sådant här ännu större! Det känns för mig viktigt att stödja all sån här utveckling.
Ja, det är sant, ju flera som köper Battle Kid, så kanske större chans är det för at "Sivak" gör flera NES spel som du säger
MXS wrote:Ja de var mkt Mega Man känsla i båda bandesignen och skotten som man skjuter och hur de studsar mot fiender etc.
Såg rätt skoj ut, ska bli kul att se det färdiga resultatet. Kommer det att tryckas med box och manual också? Eller är det bara kassett som görs?
Retrousb.com har gjort box och manual till flera av NES spelen dom har såld, så jag vill isåfall gissa att dom kommer göra en box och en manual till Battle Kid också
Sanna wrote:Whomp 'Em är ännu mer likt Mega Man. Måste jag skaffa mig. Synd bara att det blir så dyrt att köpa på ebay.
http://www.youtube.com/watch?v=P2Ab1lOY ... re=related
Nice

Ja, det ser lite ut som et Mega Man liknande spel som du säger, det tycker jag med
Wezper wrote:Sanna..whop är det hemmabygge? 
Whomp'Em är et originalt spel om jag inte tar helt fel.
(Jag vet att du frågade Sanna, men jag ville bara svara endå

).