• Family fitness mattan...

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#195752  by Chefren

Kom ju över en sådan på second hand affär boxad för en tjuga och skulle idag testa den. Problemet är att jag inte vet hur jag ska testa den. Provade med en multikassett med mario, duck hunt och athletic world. Antar att athletic world är ett sånt spel för jag har aldrig lyckats göra något med en vanlig kontroll i det. Ska man då alltså ha den i kontrollport 1 eller 2? Kan det vara så att den inte funkar på min amerikanska toploader för att den är svensksåld? Ska den ge någon respons på vanliga spel?

Frågor och frågor. Någon som kan något om det här åbäket?
 #195789  by nes_nerd_no_1

Som sagt, du ska ha den i port 2, precis som Zappern.

Jag slår vad om att du kommer att testa den, & sedan ställa upp den i hyllan & aldrig mer koppla in den, för så rolig är den inte... ;)
 #195790  by Chefren

Funderar mer på att kränga den! Måste bara veta om den fungerar först ;)

Funkar den bara till vissa spel då alltså?
Finns det risk att den inte funkar på min top loader, för att den inte är PAL?
 #196046  by Bucky O'Hare

Family Fitness mattan är ju en klassiker, hade en sådan back in the day. Det roliga är att Nintendo faktiskt ville att det skulle fungera som ett seriöst träningsverktyg, men att kidsen ganska snabbt kom på att man kunde sitta på knä och slå med händerna istället för att springa :DOG
 #196064  by Cleareyes

Har väl inte hänt så mkt, finns det inte nåt liknande till Wii idag? Nintendo envisas ju fortfarande med att man ska röra på sig... kanske har dom anställt susanne "kniiiip!" lanefeldt där nere i Japan.

Instagram #sndb.se