• Ice Hockey - BC4´s Tävling nr. 26 (19 jan - 25 jan) '09

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #128186  by BelfegorC4
 
Nu blir det sport för hela slanten =D

Inställningar:
För att undvika inlägg som att vissa lag är svårare än andra så spelar alla som Sverige och motståndare Canada.
Hastighet 3 och tid 7.

Regler:
Spelet får spelas genom NES, famicom, emulator.
Inga fusk får användas så som game genie eller annat.
Högsta målskillnad vinner. (ex: Sverige 45 - Canada 5, ger målskillnad på 40 vilket är poängen i detta exempel)
Inga gamla rekord är tillåtna.
Bildbevis krävs av vinnaren :yes:

Highscore:
Gixen - 82
Sanna - 42
loopdevil - 36
Bonomaul - 24
Nes_nerd_no_1 - (-2)
 #128620  by Ufouria
 
Jag har bara spelat det några få gånger och det var för 20 år sedan så jag kommer inte kunna bli ett hot.
Ska iaf prova det någon dag. Skoj att det inte handlar om poängsamlande denna gång. Säger som Tawny, bra idé! :good:

En match kan väl inte heller ta så lång tid?
 #128651  by Gixen
 
Lite bättre än Nörden iaf ;)
Första försöket. Det är en minut kvar av matchen, men jag tog kort ändå (var inte säker på att jag skulle hinna efter slutsignalen).

Image
 #128693  by Bonomaul
 
Testade lite jag med, vann med 27-3 efter periodsiffrorna 4-3, 8-0, 15-0. :) Saknar kamera, så inget bevis här inte.. vilket inte lär behövas heller eftersom det kommer slås.

Tips & Trix: Det går att pausa efter slutsignalen när spelarna firar, och då fota scoren.
 #128856  by Ufouria
 
17 - 4

Det är jag nöjd med då jag knappt har spelat det tidigare. :)

Tog nästan två perioder innan jag förstod vilken knapp som man sköt slagskott med.
Förstår däremot inte hur man ska vinna tekningarna. Trycker som en dåre och har testat båda knapparna men förlorar jämt. :/
Blev utvisad en gång oxå men då blev det nästan lättare eftersom det var mindre skräp i vägen.
 #129276  by Bonomaul
 
Gjorde ett litet test utanför tävlan då jag som Sovjet läxade upp Sverige på speed 5, 7 minuters perioder. 55-2 blev det, efter de något konstiga periodsiffrorna 24-1, 5-1, 26-0. :)
Borde gå att lirka in runt 210 mål under optimala omständigheter då ett mål tar 6 sekunder att göra, eller ibland 5 om man har lite flyt.
 #129290  by Gixen
 
Lyckas du göra 210 mål i en match så är inte målen i sig den största prestationen, utan det faktum att du orkat sitta så pass länge en sådan match hade tagit...

F.ö. första gången jag spelat en hel match på någon annan speed än 5. Kändes rätt ovant i början.
 #129305  by Ufouria
 
Vilken laguppställing kör ni?
Det kanske ni inte vill avslöja innan tävlingen är över... jag skulle ändå inte ha en chans att komma upp i de målskillnaden som ni lyckats få.

Har provat att byta gubbarna till smala, medium etc och kommit fram till att det optimala kanske ändå är att ha default. Eller? Har man de smala hinner man iofs snabbt fram till målet men där ramlar jag bara omkull. :$
 #129381  by Gixen
 
Jag kör på tre tjockisar och en normal. Anorektikerna har man ingen nyttan av, de bara glider omkring och blir nertacklade hela tiden.....
 #129470  by Bonomaul
 
Gixen wrote:F.ö. första gången jag spelat en hel match på någon annan speed än 5. Kändes rätt ovant i början.
Ja, det var nog första gången för mig sedan 80-talet. Varför kör vi inte tävlingen i hastighet 5 istället? Det lär ju knappt inte vara någon som spelar på någon annan hastighet ändå när de spelar liksom. Tycker det är lite lurigt att se skillnad på dräkterna också i vissa situationer, speciellt i periferiseendet.

Ang. laguppställning så varierar jag lite efter motståndet, men spelar jag mot datorn så brukar det bli en smal längst fram, en mellan längst bak och två tjocka på flankerna. Går också att ersätta den mellanstore med en smal för att teka bak till honom, snabbt åka runt hela klungan och göra mål. En annan kul fuling man kan göra är att sätta en smal på ena kanten och sedan teka framåt, vilket då och då leder till att den smale tar ett par snabba skär och får friläge. :)
 #130191  by Gixen
 
Fan, du är ju oroväckande nära.... :shock:
Lika bra att försöka utöka ledningen. Och Bono kanske slår till och postar ett vinnande resultat strax innan 00 imorrn, den fulingen.... :)
 #130311  by Gixen
 
Sanna wrote:Nu får det nog räcka för min del.
Säkert.... ;)

Men du är inte lika nära längre: 54-1 bidde det nyss :yes:

Pinge: Har du tid att hänga här förresten? Spela Tetris med dig :mrgreen:

Instagram #sndb.se