• Calstlevania hjälp

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#66083  by Gsmhacker

vad är bästa taktiken på frankenstain ?

toksvårt att nes komm till honom med fullt liv dör man så får man börja med läderpiskan och levlar upp den 1 gång så sitter det flera ormar på vägen och skjuter eldbollar så man måste gå i närkamp för att döda :?

vad har II och III för betydelse ?

#66084  by Tawny

II o III är hur många av specialvapnet du kan slänga på en gång..
är lite dålig på Castlevania så jag inte hjälpa dig med frankenstein :(

#66087  by Filurkatten

Kasta massor med vigvatten på honom så han inte kan röra sig. Det brukar fungera på de flesta bossarna.

#66090  by Gsmhacker

Filurkatten wrote:Kasta massor med vigvatten på honom så han inte kan röra sig. Det brukar fungera på de flesta bossarna.

ja men han har ju en Gargoyle som hoppar runt som en jojo och tar livet av en :?

#66092  by Filurkatten

Jo, jag vet. Hm...

Minns inte om jag använde vigvattnet eller krossbommerangen.

#66093  by Ufouria

Ja, vigvattnet fungerar bra på Frankenstein. Har för mig att vigvattnet bara finns på första delan av den banan.

Det bästa är att hoppa upp på avsatsen längst till höger och kasta vigvatten innan Frank börjar röra sig.

#66095  by Gsmhacker

allså frank rör sig kappt , det är ju handmedhjälpare som flaxar omring och tar dö på en :(

#66117  by Nagai

jag brukar kasta kniv på det lilla aset sen poundar jag frankenstein så mycket det bara går..
man ska typ ägna sig åt att slå båda två även om Igor inte dör..
Brukar fungera med bara piskan om man dött hos bossen.

klockan är värdelös där :(

#66282  by WERY

Ja frank rör sig ganska sakta men det flintskalliga murmeldjuret är värre.

När man träffar dom på andra ställen så skjuter dom inte mn dom är eländiga ändå för att dom hopar så jävla mkt

#66303  by Dragos

Sanna wrote: Det bästa är att hoppa upp på avsatsen längst till höger och kasta vigvatten innan Frank börjar röra sig.
Funkar bra,då låser man fast både Frankie och lille skutt.Men det gäller att hålla ett jämt flöde på vigvattnet annars kommer dom lös och då blir det lite svårare.Lycka till :)

Instagram #sndb.se