Fick nyss reda på att en ny kontroll kostade 89;- när nes just släppts i USA. Skitbilligt så nu undrar jag vad dom kostade här som nya
Brother of Bros
Moderator: Moderatorer
WERY wrote:Fick nyss reda på att en ny kontroll kostade 89;- när nes just släppts i USA. Skitbilligt så nu undrar jag vad dom kostade här som nyaVar det med dåtidens valuta kurs eller dagens?
WERY wrote:Det var likadant med svenska kronen innan den blev ganska värdelös av sigOk
Nystroem wrote:jalla:Ja, det stämmer, 900 norska kronor är typ 1000 svenska kronor. För att vara exact, 900 norska kronor är 1051,13 svenska kronor efter dagens kurs (enligt www.xe.com isåfall)
Vilket i sin tur är ungefär samma som 1000 svenska väl?
Helt galet dyrt ju.
Nystroem wrote:Nog för att man fick valuta för pengarna, men.. ja..Ja, man fick som regel valuta för pengarna (om du menar att spelen var värd den prisen)
Lite i överkant med 1000 spänn för ett spel. De flesta som spelade på den tiden var ju barn också..
Nagai wrote:kommer ihåg att alla hemma samlade en hel del pantburkar/flaskorVi samlade också flaskor förut kommer jag ihåg, men inte spesielt till att köpa NES spel hehe :\
för att ha råd till Super mario bros.2 :3
Kostade väl typ300-500 spänn
Nes 4-score köpte vi typ lös på en affär för 150 spänn..