• En liten solskenshistoria!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#61886  by Pinge

Nu har jag en minut över att berätta vad som hände mig förra helgen....
varning för halvtrist story....

Förra lördagen så skulle jag följa med svärfar till soptippen för att slänga en massa skit, till saken hör att svärmor fyllde 50 o det var röjing inför kalaset....
När vi kommer till soptippen så är det fullt med folk där som sorterar sin skit.... när jag skulle gå o slänga en gammal lampa i containern för elektronik ser jag en gubbe som precis ska slänga ett nes..... o jag var så jävla bakis...stank sprit o tänkte mig inte riktigt för utan halvskriker till honom -Vafan gör du! e du galen?
Varpå gubben helt cool säger... ursäkta??! vad säger du?!?

då återhämtade jag mig och förklarade min passion för dom gamla spelen... och frågade om jag inte kunde få det....men då dök såklart sopptippsgubben upp och sa att man inte får ta med sig något därifrån...

när jag förklarade för honom sa gubben - vänta nu.. jag har inte slängt det än (han had det i handen).... sen räckte han över det till mig o sa varsågod.... och sopptippsgubben muttrade ngt i stil med - ta det då för fan...

så jag gled därifrån ett nes rikare... var bara basenhet med ström adapter och antennsladd.... men enheten var riktigt fin....helt ren och fin...

testade den dagen efter..och den funkar även om den är svårstartad....
ny connector behövs

det som gör ont i min själ är hur många som slängs på soptippen, med spel o lådor o allt när jag inte är där och kan rädda dom :(

#61900  by Tawny

yay pinge räddade ett liv idag :)

#61910  by Bonomaul

Ja, jag instämmer. Stort när sådana vardagshjältar som Pinge gör en insats!

#62032  by Gsmhacker

creds till dig

#62055  by Pinge

tackar... men jag vet att ni skulle gjort detsamma! :)

#62056  by Tawny

var inte blygsam nu :)

#62150  by nes_nerd_no_1

Sånt här blir man ju varm i hjärtat av att höra!

Världen behöver fler vardagshjältar som du Pinge! :D

#62153  by WERY

Jag vet exakt vad vi ska göra. Vi röstar fram en en soptippsvakt här på forumet som ska övervaka alla sopstationer i väntan på nes o andra konsoller. sen ska dom skickas till min address för observation :D

#62767  by Pinge

gratis är gott.... igår fick en jobbarkompis syn på ett nes som stack ur min väska.....,,, varpå han berättade att hans döttrar hade ett nes i en låda som står bland det som ska rensas ut.... så idag blir jag förhoppningsvis några spel rikare och inga pengar fattigare....

#62801  by Filurkatten

Nice!

Men varför ständigt dessa punkter?, jag skall i och för sig inte klaga då jag använder en hel del komma tecken på dumma ställen. :P

#62817  by Bonomaul

Punkter är fint. Det är en ovana som är ruskigt svår att bryta också. Jag har kommit en ganska bra bit på vägen mot hur det såg ut för tio år sedan, men fortfarande finns en del att jobba med...

#62832  by Pinge

okej, ska försöka sluta med punkterna. fast jag gillar dom som avdelare.
fan. det e inte lätt, har nog redan suddat 30 punkter i detta inlägg :P

#62844  by rogerxy

Det kallas punktmissbrukare & du är absolut inte den förste jag ser :)

#62847  by Pinge

jo. jag ska försöka skärpa mig,
hur som helst för att gå tillbaka till Ontopic igen

gubben på jobbet hittade bara basenheten igår, men han ska leta efter resten tills imorgon sa han. Ska bli kul o se om han letar fram ngt kul :P

e fan spännande. men det blir väl det vanliga. Basenhet 2hk, smb kassett och en zappepistol (dett vanliga gödslet).

fick även denna gång rensa punkter, typ 50st

#62855  by Ufouria

Tänk om han letar fram en Mr Gimmick kassett. :shock:

#62909  by Pinge

Sanna: jag har tänkt så tusen gånger också....fan vilket ödets ironi det skulle bli!
Men då skulle jag ju iaf ha spelet.... och vara nöjd med det....

känns så meningslöst att ha en fin box o manual....när man sett alla andra grymma samlingar.... en del har ju helt sjuka samlingar.... och det känns rätt att ngn med mer "nytta" av den har den i sin ägo....

men det e inte troligt att det e ett gimmick iaf..... lixom vad är oddsen?!
han har iofs två döttrar som var typ 8 och 10 när gimmick släpptes... o det torde ju öka oddsen... om dom nu var intresserad av spel överhuvudtaget....

snart får vi veta vad det blir iaf...

#62913  by BarbieOnWeed

Alltid trevligt. :)

#62949  by Luzur

var själv på den lokala tippen ida på jobbet, såg en slaktad NES (skalet och ett plundrad kretskort) och inne på elektronik sorteringen så låg det en zapper och en dosa fast dom var avklippta redan. :(

fråga killen som jobbar där om han sett spel till den (förklara hur dom såg ut) men nåra såna hade han inte sett.

#62952  by Tawny

Bonomaul wrote:Punkter är fint. Det är en ovana som är ruskigt svår att bryta också. Jag har kommit en ganska bra bit på vägen mot hur det såg ut för tio år sedan, men fortfarande finns en del att jobba med...
ja punkter är fina, men blir det fler än tre så tappar de snyggheten ;)

Instagram #sndb.se