• Favorit SMB till NES?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Favorit SMB till NES?

Super Mario Bros
8
27%
Super Mario Bros 2
6
20%
Super Mario Bros 3
16
53%
 #59204  by Phredreeke

Min favorit är SMB2, det är sån härlig skum stämning i spelet. Jag vet att det inte var ett riktigt Mariospel från början, men jag diggar det ändå 8)

#59206  by Lalle-Man

ja tycker att 2:an é de sämre SMB spelet.. dock vågar ja inte svara säkert på om 1:an eller 3:an é den bästa.. men just nu lutar de åt 1:an.. (sen får du ju inte glömma SMB2 Lost Level)

#59207  by Filurkatten

Min åsikt,

..:: Ettan ::.
Helt klart det bästa utav de på listan! Dock alldeles för enkelt.

.:: Lost Levels ::.
Lugnt det bästa Super Mario spelet!

.:: Tvåan ::.
Nej tack..., förutom den galna musiken då. Den gillar jag. ;)

.: Trean ::.
Fy fan för trean... Segt, trist, enformigt, enkelt, tråkig musik... Nej tack, igen!

#59210  by Phredreeke

Observera att jag skrev bästa SMB till NES :wink: Lost Levels släpptes aldrig på NES, bara på FDS (och senare SNES i Super Mario Allstars-samlingen)

#59216  by rogerxy

Fick bli del 3. Slog första spelet med en hårsmån

#59225  by Ufouria

Favorit i repris.. denna omröstning har funnits tidigare på nesdb (nått år sedan).
Minns inte vad jag röstade på då och vet inte vad jag ska rösta på idag. Svårt...

SMB gillade jag som barn men inte längre.

SMB 2 är lite skum och lite läskig men ändå trevlig på något sätt.

SMB 3 har jag aldrig riktigt gillat men det är nästan bättre än de två övriga.

edit: hittade den gamla tråden http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php ... igaste+smb

#59289  by nes_nerd_no_1

SMB 2 , är ett spel som har fått ta oförtjänt mycket spott & spä genom tiderna!
Kan dock inte komma med ngt bättre argument mer än att jag helt enkelt tycker att det är ett sabla roligt spel! :)

#59295  by Dan_the_ironman

Menar du det riktiga smb2 eller den europeiska själlösa versionen? ;P

#59298  by nes_nerd_no_1

Men vad fasen Dan, läser du öht trådarna som du skriver i??? :)
Se femte inlägget i denna tråd! ;)

#59306  by Dan_the_ironman

ok då Xp

får nog säga att jag gillar smb 1 mest, 3an är inte i närheten av det anser jag :P

#59314  by Bonomaul

Jag gillar också SMB2, tycker det är ett riktigt bra lir! Dock slår det ju inte det näst bästa spelet genom tiderna, så min röst går till SMB3.

#59466  by Tawny

jag la också min röst på smb2, det tycker jag ärr oligast för det är så originellt.
smb3 är ju roligt med mycket nya grejer och så, men det känns för mycket som en förbättring av smb, och inte tillräckligt originellt

#59947  by Frezy_man

Lägger rösten på mario 3. har ju tröttnat lite på alla slowscroll banorna men det är i alla fall helt klart det mest välgjorda och snyggaste. Sen kan man väl diskutera på olika sätt.

Gillar egentligen alla mario spelen, tvåan kommer dock lite på efterkälken. accelrerationen i Japanska mario 1 och 2 är ju grymm också.
Sen måste jag medge att Amerikanska versionen av Mario 3 är bättre än europeiska. versionen på Super mario bros 1 spelar däremot ingen roll.

#59948  by WERY

En sak som jag inte gillar med SMB1 ær att musiken ær sløare æn i den svenska verran

#59950  by Frezy_man

Nej. Det är precis samma. Det är bara en del ljudeffekter som är långsammare. t ex. när man går ner i röret efter 1-1.

#59951  by WERY

JAg ska nog gøra lite comparisons på det spelet før o faststælla. HAr dock mærkt att SMB2 lost levels har sløare musik æn det svenska smb1. Nu får det bli en liknande med en amerikansk 1a om jag kan få tag i en snarast

#60045  by Phredreeke

PAL NES är långsammare än NTSC NES.

För att kompensera för det så är PAL-versioner av vissa spel kodade för att gå fortare.

Resultatet är att om man kör en PAL-version på NTSC-enhet går det för fort, och NTSC-version på PAL-enhet för sakta.

#60050  by Frezy_man

stämmer ganska bra. Men super mario bros är ett undantag. Det går lika fort på PAL som på NTSC. Det är bara några få ljudeffekter som är märkbar skillnad.

#60070  by WERY

JAg har jæmført Duck Tales 1 o i det så ær Amazonas låten snabbare i PAL. Likaså Himalya låten

#60191  by Nagai

Min röst gick åt Super mario bros. 3
Kommer ihåg när storebrorsan fick det på sin födelsedag då blev man helt till sig när man fick spela det! ! !
och idag har man den i hyllan tillsammans med alla andra spel :P

Gillar också 1:an och 2:an men 3:an minns jag mest av min barndom

#60195  by Ufouria

Nu har jag tagit tjuren vid hornen och lagt min röst.
Det var i stort sett dött lopp mellan SMB 2 och SMB 3. Men tittar man riktigt riktigt noga på målbilderna kan man se att SMB 3 vann med en tungspets.

#60337  by Gsmhacker

2:an givetvis

#60349  by Dragos

SMB 2,helt klart.

#64815  by J. Lilja

Som sagt, vi röstade om det här för ett år sedan. SMB3 vann stort då, och kommer att vinna stort nu. ;) Vi provar igen nästa år. :)

#64828  by nissling

Frezy_man wrote:stämmer ganska bra. Men super mario bros är ett undantag. Det går lika fort på PAL som på NTSC. Det är bara några få ljudeffekter som är märkbar skillnad.
Som t.ex. Zelda då ljudeffekterna går lite långsammare när man går ner i grottorna.

Min röst går på Smb3.

Det sjuka är att min version av Super Mario Bros (1) går dubbelt på snabbt som den ska :P

#64894  by Tawny

då kan den nog vara värd lite extra...
varför? är det nån pirat eller?

#64895  by nissling

Nej, det är Orginal-nintendo.

#64901  by Tawny

coolt.. ja då är den nog värd lite extra... spara den :)

Instagram #sndb.se