• Sjuk NES-moddning

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#55424  by rogerxy

Det verkar inte finnas någon gräns för hur mycket man kan göra om man bara har lite idéer & tålamod.
Här är en kille som bl.a gjort en reset-button man kan aktivera mha fjärrkontroll, gjort stereoljuds-output & även fixat så att han kan köra arkadspel på sitt NES. Han har även gjort egna programmerbara kassetter som han kan köra ROM's på.

Riktigt imponerande :)

http://www.raphnet.net/electronique/electronique_en.php

Image
Image
Image
Last edited by rogerxy on 06 Mar 2008, 10:19, edited 1 time in total.

#55428  by Tawny

fan vad coolt, jag vill också göra massa såna grejer...

#55438  by BelfegorC4

Tawny wrote:fan vad coolt, jag vill också göra massa såna grejer...
Lödpenna kostar 50kr på Jula ;) Det är bara att börja kompis. Köp några tyska NES enheter och lek lite =)

#55443  by helios

Mitt nästa projekt blir helt klart att fixa en remote reset knapp. Bara löda ihop två kablar å köpa en knapp på biltema..

Detta behövs då man sitter å provar spel med sin PowerPak. Orka resa sig hela tiden..

#55458  by helios

tänkte bunta ihop sladden med en nes kontroll å sätta knappen ganska nära kontrollen. Det vore det enklaste, men sure det går att lösa med en fjärrkontroll. Kanske man skall kolla upp.

#55463  by Pinge

det borde inta vara alltför svårt..... slakta en gammal teve o använda sändaren mottagaren av fjärr signalen borde ju funka..... eller det kanske e för svårt.... iaf för mig.... men det borde finnas färdiga kit att köpa för fjärrstyrning....

kom precis på att det finns såna man har som fjärr till vägguttag (för lampor och dylikt) då kan man ju bryta strömmen på nes:et....fast det blir ju inte reset på "riktigt"

#55464  by helios

ja det där med att bryta strömmen var det första jag tänkte på men jag vet inte hur bra det kan vara att bryta å sätta på så där... får se vad man kan göra.. man kan ju ringa elfa å höra men det lär kosta pengar.

#55477  by rogerxy

Jag tycker det här med att spela arkadspel på NES:en verkar helt otroligt coolt. Dock verkar det ju vara helt otroligt mycket jobb också :?
Arkad-Punch Out hemma i TV-rutan, det hade varit mumma det

#55493  by rogerxy

Man hittar en del bara man letar. Vet inte om ni hört talas om NES Power Pak, men det är som en bättre version av den programmerbara NES-kassetten här ovan.
Det är en kassett man kan sätta ett Flash-minne i (innehållande förslagsvis .nes-filer) & sedan köra på sitt NES.

Image

#55504  by Kreese

Jag har en sån! Den är rätt skoj! http://nes.kreese.com/powerpak.php

Men jag är så smart för jag har slarvat bort CF USB adaptern... CF kortet passar inte för min interna kortläsare (eller den känner inte av kortet!) :(

#55507  by MegaSumo

Vart kan man få tag på sånnahär?
Jag antar att de räcker med att man har regionsfritt moddat nes för att det ska funka?

#55527  by Tawny

slakta en radiostyrd bil och montera en liten spak som fysiskt trycker på reset-knappen istället, mycket coolare :)

#55562  by helios

helios wrote:Detta behövs då man sitter å provar spel med sin PowerPak. Orka resa sig hela tiden..
hehe det är ju därför som man vill ha en sån reset funktion. Men jag får skaffa mig ett amerikanskt nes först.. de flesta spelen som jag har i rom version kommer att må bra av det.

#55833  by MegaSumo

Verkar inte som att det går att få tag på PowerPaks längre... ?

#55936  by Sörbom

haha, cool sko!
Nu blir jag sugen på att modda in Nes-konsoler i allt möjligt! :)
Kan väl inte vara så svårt egentligen?

#55940  by helios

De sista PowerPaks jag sett på retrousb hemsidan fanns i lager i oktober eller november.. sen har de inte funnits :? Gör som jag, leta efter en begagnad i USA. Har sett två tillsalu på NA förra månaden.

#56626  by Tawny

jag har planer på att bygga in min bärbara dator i et nes-skal. så vinklar man upp övre halvan och där är skärmen...

#56699  by WERY

Så gjorde clusster men ghan hade kavr nest i o vinklade upp istællet før o sætta in kassetterna via luckan. Han monterade 2 gångjærn på baksidan 8)

Instagram #sndb.se