• Spännande buggar i MM1

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#54171  by MegaSumo

Råkade ut för två mer eller mindre underhållande buggar idag när jag var ute och rastade Mega Man.

Då jag hade sopat ner 4 bossar, och precis tillintetgjort stackars Gutsman, så hoppade spelet över poängräknings-sekvensen, och visade istället direkt bossintrot till Cutmans (som jag förövrigt redan besegrat) bana och jag fick spela om den igen (!).

Då jag använde M-kraften i det jobbiga "hoppa-omkring-i-luften-på-fula-flygande-huvuden"-partiet på Icemans bana, så använde jag den tills att jag kom så högt att jag inte syntes mer på skärmen. Spelet valde att tolka detta som att jag ramlat ner, och jag tvärdog.

Någon annan som har råkat ut för nått av dehär?

#54176  by rogerxy

haha, ja dessa underbara buggar. Grejen med magnetstrålen har jag varit med om men aldrig det förstnämnda.
En annan mindre rolig bugg är på Gutsmans bana i början när man ibland flyger rätt igenom de rörliga plattformarna man ska hoppa mellan
 #54178  by BelfegorC4

MegaSumo wrote:Då jag hade sopat ner 4 bossar, och precis tillintetgjort stackars Gutsman, så hoppade spelet över poängräknings-sekvensen, och visade istället direkt bossintrot till Cutmans (som jag förövrigt redan besegrat) bana och jag fick spela om den igen (!).
Denna bugg kan helt enkelt vara smuts och annat på connectorn. Intressanta saker kan hända med ett spel som står mellan liv och glapp =)

#54179  by MegaSumo

Haha, inte råkat ut för det faktiskt.

Däremot händer det hur ofta som helst att man hoppar igenom de "flygande-huvudena" jag nämnde i förra inlägget.

#54180  by MegaSumo

BelfegorC4:

Mjo, jag ska ta och ge kasseterna lite invätres kärlek imorrn tror jag.

#54201  by Gsmhacker

MegaSumo wrote:BelfegorC4:

Mjo, jag ska ta och ge kasseterna lite invätres kärlek imorrn tror jag.
Hur tolkar man detdär :P

#54236  by Frezy_man

Mega man 1 har mängder med mystiska buggar. Många av dom går göra om och om igen. Det går att ta sig in i väggar och annat.
Bisqwits Mega man 1 TAS-speedrun är ju ett kul bevis på det =)

http://vision.ameba.jp/watch.do?movie=126000

Instagram #sndb.se