• A4 papper till importerade spel, scanna någon?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#49191  by Filurkatten

Jag bara undrar om ni som har A4 papper med instruktioner har lust att scanna in dem tro?

Alla spel som ni har det till, eventuellt lista dem.
Är smått nyfiken, snarare mycket.

Känner att jag inte kan formulera mig ordentligt så detta får duga.

#49200  by *Andreas*

Dessa är alla som finns iallafall:

Racket Attack
Goal!
High Speed
Panic Restaurant
Captain Skyhawk
Hammerin' Harry
Robocop 3
Four Players' Tennis
Shadow Warriors 2
Double Dragon

(inofficiella:)
Smurfs
Asterix
George Foreman K.O. Boxing
m.fl.

Har ingen själv.. men nån lär ju ha tillgång till scanner.

#49202  by Bonomaul

Jag har Hammerin Harry i hög kvalitet. Tror även jag har någon mer, men minns inte vilken..

#49223  by Bruno

Jag tar gärna en Robocop A4.

#49230  by Andreas No 1

När vi ändå snackar om esp-importerade spel... Fick Terminator 2 igår, köpt i sverige, spansk manual och spanska på kartongen.
Verkar som den är fulimporterad, stämmer detta??? :)

#49242  by Filurkatten

Jo, de första där *Andreas* vet jag om.

Skulle vara nice om någon kunde fixa scanns till dem, samt till de inofficiella spelen med. Finns ju en hel del spel som Bergsala importerade i slutet, Zelda bland annat, kanske de med hade A4?

Det skulle i vilket fall vara toppen om någon ville ta sig tiden och scanna de pappren folk äger.

Det skulle även vara toppen om de lades in i Databasen under Manualer. En A4 flik eller så.

#49256  by J. Lilja

Om detta nu blir aktuellt så kanske det kan vara idé att lägga in vattenstämplar på manualerna, så ingen får för sig att börja förfalska A4-manualer. En tanke bara.. :roll:

#49268  by kralleman

Håller nog med Lilja där. Vattensstämpel kan nog vara klokt.

#49269  by Andreas No 1

Ingen som har nån info om Terminator 2? Köptes i SE till priset 199 sek, komplett (dock halv-dåligt skick på box) med spansk text såväl på box som manual. Vad kan värdet vara?

#49271  by kralleman

Vad e det för kod på T2-kassetten?

#49274  by Filurkatten

Jo vattenstämplar såklart på pappren, annars är det ju inget bra.

Är det ingen som kan lista sina importspel?
Har inte du några ESP släppta spel kralleman?

Jag har bara Zelda som jag köpte i butik här, ESP på box och kassett med svensk manual och karta.

#49275  by Andreas No 1

kralleman wrote:Vad e det för kod på T2-kassetten?
Jag ska kolla när jag kommer hem, tror att det är ESP...

#49282  by kralleman

De jag har A4 till är:

Capt. Skyhawk
Shadow Warriors 2
Double Dragon
RoboCop 3
Four Player Tennis
Hammerin Harry
High Speed
Racket Attack
Zelda 2

Saknar alltså George Foreman A4, Panic Restaurant, Zelda och Goal!

Och sedan Yapon ESP-spel med Yapon A4:
Adventures in the Magic Kingdom
Bart vs the World
Tale Spin

Har scannat några av dessa, skall scanna fler. I huvudsak var tanken att göra det för NintendoAGE, men nesdb kan väl få scansen också. Kanske kan scanna några till ikväll. Vill ni inte ha era ESP-spel så skicka gärna ett PM till mig (Zelda och T2) :wink: .

Jag har ju Asterix och Smurfarna, men det e inga A4-manualer till dessa, utan svartvita manualer i samma format som vanliga NES-manualer.

EDIT: 300dpi är väl bra eller?

#49284  by Andreas No 1

Kralleman: Du har pm! (T2).

Om någon annan är sugen på t2 (Komplett, men med sliten box) så är det bara att dra ett pm! Ska fixa bilder pronto.

#49285  by Bruno

Vattenstämpel (URL till nesdb.se)? är bra idé.

En önskan är att ha alla vanliga manualler i tex PDF format. Speciellt nu när man kan spela på rom ,wii eller powerpack. Ett stort jobb dock men skoj att ha.

#49289  by kralleman

Ska se vad jag kan hitta på i vattenstämpelsväg, men det blir väl något med nesdb.se.

Tänkte passa på att ta upp frågan här när vi ändå pratar om ESP-spel, vilka spel som ni med säkerhet vet kom med eller utan ESP-manual när de såldes i Sverige. Alltså sådana ni äger i nyskick, eller själva köpt nya i affär alternativt sett klara bevis på. Vissa kanske såldes med manual i vissa fall, och utan i andra. Jag fyller på listan efterhand:

- Racket Attack (såldes med ESP-manual)
- High Speed (såldes med ESP-manual)
- Captain Skyhawk (såldes med ESP-manual)
- Hammerin' Harry (allt tyder på att det såldes utan)
- Shadow Warriors 2 (mycket tyder på att det såldes med ESP-manual)
- Four Player Tennis (såldes både med och utan ESP-manual)
- Double Dragon (mycket tyder på att det såldes med ESP-manual)
- Goal! (såldes med ESP-manual)
- Zelda (ESP kartong och ESP kassett men SCN manual och karta)
- Zelda 2 (?)
- Robocop 3 (mycket tyder på att det såldes med ESP-manual)
- Panic Restaurant (mycket tyder på att det såldes med ESP-manual)
- George Foreman's KO Boxing (ESP-manual, men har sålts nytt i affär med både FRA-kassett (resten ESP) och med ESP-kassett (ESP rätt igenom)
Last edited by kralleman on 12 Mar 2008, 23:47, edited 2 times in total.

#49290  by Filurkatten

Jag köpte mitt Zelda här i sverige, det har ESP kartong och ESP kassett medn SCN manual och karta.

#49291  by Gsmhacker

jah har pro am

#49294  by Bonomaul

Bruno wrote:En önskan är att ha alla vanliga manualler i tex PDF format. Speciellt nu när man kan spela på rom ,wii eller powerpack. Ett stort jobb dock men skoj att ha.
Det finns en sida någonstans som har väldigt mycket engelska manualer inscanade, kommer itne ihåg var dock.. någon annan kanske vet?
Bättre än inget, men de svenska vore såklart önskvärt att ha också, kanske ett framtida projekt.

#49339  by kralleman

filuren: Antar att du köpte det nytt då, eller?

Gjorde ett litet test med vattenmärke. Har aldrig hållt på med sånt, men vad tror ni funkar det eller? Vattenmärket hamnade typ under texten, men det känns som om det vore svårt att förfalska ändå.

Disneys Adventure (stor bild)

#49342  by Gsmhacker

men det där är ju yapon

#49346  by Bonomaul

Ja, något sådant borde ju funka.
Men herrejösses.. är kopian så dålig? Ser ut som om den är gjord i någon halvkass stencilmaskin från 70-talet ju. :shock:

#49355  by kralleman

Yapon-pappret var bara för att prova på. Och ja, bono kopian är faktiskt gjord i just en sådan stencilmaskin=). Nej, men det är faktiskt en kass kopia. Bergsalas stencilmaskin var från sent 80-tal, så de ser bättre ut.

#49356  by Filurkatten

Jepp, jag köpte det nytt.

#49425  by kralleman

Gsmhacker wrote:jah har pro am
Yapon AB, Bergsala eller något annat? Har du koll på det?

#49517  by kralleman

Jag har scannat och vattenmärkt nästan alla, men filerna är ganska stora. Skall jag tumma lite på kvalitén eller vill nesdb ha de som de är?

#49521  by Filurkatten

Om du vill kan du gärna skicka de stora till mig.

#49537  by Bonomaul

Borde gå att skala om utan nästan någon kvalitetsförlust. Fast de är jpeg-komprimerade direkt av scannern antar jag? Det suger ju lite förstås..

Instagram #sndb.se