• Nya Gamecube och tillbehör på Kviberg

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#44533  by helios

Hej!

Var nere på Kviberg marknad idag och de säljer nya Gamecube Pearl med Mario Strikers football för 400:-, nya inplastade GC kontroller för 149:-, nya GameBoy Micro med ett Advance spel för 400:-. De har även nya RF adapters å några nya GC spel.

Tänkte att någon i Göteborg kanske är intresserad.

Hittade även ett Gun Smoke SCN för 50:- och en 4 in 1 med SMB3, DD2, Ninja G 2 och super contra för 70:-. Är det ett ok pris?

#44540  by Anders

Du har gjort ett bra köp, enligt min mening.

Mario Smash Football, menar du? Hur som helst är det alldeles för billigt.
Låga priser + Kvibergs marknad = ... :?

#44542  by Filurkatten

Esch, jag brukar handla många många saker där. Men mest på sommaren dock. Har svårt för att gå upp tidigt på helgen under vinter halvåret.

Handla på dig saker där för att sedan sälja på tradera så har du tjänat dig några hundralappar. ;)

#44544  by helios

Jo smash footbal var det ju...

hade man haft en massa pengar över så kunde man ju ha tjänat en hacka på tradera. De kanske är där nästa helg också om någon här är intresserad.

Det mesta utav stödlgods osv har försvunnit iom all uppmärksamhet i media.

Ganska skönt med kviberg när man bor bredvid i en studentlya ;)

#44545  by Filurkatten

Jag måste då åka buss i en timma eller så för att ta mig in till Göteborg. :P

#44557  by Anders

Så om stöldgodset är borta är bara skräpet och plagiaten kvar? :)
Ni får ursäkta mig, men jag tycker att Kvibergs marknad mest är full med junk. Folk som vill ha femtio spänn för ett par nedslitna skor eller en VHS-kassett.

Men allvarligt, nya saker som säljs till lägre pris än begagnade? Och som dessutom måste ha köpts in ännu billigare så att säljarna skall tjäna en hacka själva...

Förresten, du kan inte lägga upp en bild på piraten?

#44638  by helios

Image

Image

Image

Sådär... en japansk supervision kasett, går dock i 50hz på min moddade pal brödrost.. Spelade ut Double Dragon 2 med frugan igår.

#44641  by Filurkatten

Nice pirat!

Bra spel på den med. :P

#44691  by Andreas No 1

Helios; jag hade kunnat tänka mig att åka dit. Öppnar väl vid 9:00? Hade de mer NES? :)

#44715  by helios

De flesta öppnar vid 10 tiden men de som jag köpte nes spel av öppnar 11 eller när de känner för det. Glider man dit klockan 9 så är 25% öppet, ganska kul att gå omkring då när det inte finns så mycket folk.

Dock så har de knappt några eftersökta nes spel kvar, men det kan ju ha ändrat sig tills i hlgen dock. Typ Solstice och Ice Hocky, TMNT å sånt.

#44771  by Anders

Nu när jag tänker på det, var det inte någon spelbutik i Göteborg som kursade i Göteborg för inte så hemskt länge sen, eller blandar jag ihop det med något annat?
Det är ju möjligt att det är lite saker som tagit sig vidare därifrån som säljs på Kviberg.

#44785  by Andreas No 1

Helios: tack, vanliga lir då mao. Har de basenheter och sånt också? Tillbehör? Hur funkade grejerna som du köpte? :)

#44789  by Filurkatten

Kvibergsmarknad har allt!

Jag har köpt allt från Sega konsoller till NES tillbehör.

Köpte mitt nuvarande MD där för 20:- med en kontroll, AC adapter och scartkabel. Undrar vart de hittade den? I en källare kanske? :roll:

#44828  by helios

Jo de har en nes konsol där, dock inte speciellt snygg utan ganska brun i färgen. Jag köpte mitt nes på marknaden fast av en försäljare som sålde den utanför, med bilen som lager :)

#44831  by Andreas No 1

Filurkatten: Man kanske skulle köpa på sig et Master System, endast för Wonderboy in Monsterland och Alex Kidd. De enda två bra spelen till Sega imao.

helios: Haha, så jävla klockrent! Bilen som lager! :D Hade han många spel?

#44847  by helios

Nej han hade bara ett action set som jag köpte. Har sett ett Master System på marknaden, dock frågade jag inte om pris då jag avskydde nästan alla spel till den konsolen.

#44870  by Filurkatten

SMS har ju en hel del bra spel.

Jag älskar Populus, det kan jag spela hur länge som helst. :P

#45019  by Andreas No 1

Helios: Jag med, låndade ett SMS av en kompis och det var typ de två liren (Wonderboy in Monster Land och Alex Kidd) som han hade. Har knappt spelat några andra.

Får väl se om man orkar ta sig dit nu på söndag då...

#45068  by Ufouria

Jag köpte en begagnat SMS med massa spel som barn men den stannade inte länge. Gillade verkligen inte spelen till den konsollen. Det var bara nått spel som var skoj (möjlitvist Wonderboy eller Alex Kidd; minns inte namnet).

#45100  by WERY

Gillar inte heller den konsollen o jag tycker även att det är synd att hårdvaran i den var bättre än den till nes

#45123  by Bnicke

SMS är ju värd att ha bara för Bubble Bobble.. klart bästa versionen! om man inte räknar MAME e.d.

#45126  by Tawny

handkontrollen är dock skön som satan...

mach rider finns till den, det är ju kul...

#45177  by Andreas No 1

WERY wrote:Gillar inte heller den konsollen o jag tycker även att det är synd att hårdvaran i den var bättre än den till nes
Vad den verkligen det då? Tänk Punch Out!! och Zelda 2... :) Sedan spelar det ju ingen roll om hårdvaran är bättre om spelen suger... :wink:

#45227  by helios

Köpte mig ett Super Nintentendo på marknaden idag. Så nu behöver jag ett Super Mario World å Final Fight.

#45232  by WERY

Andreas No 1 wrote:
WERY wrote:Gillar inte heller den konsollen o jag tycker även att det är synd att hårdvaran i den var bättre än den till nes
Vad den verkligen det då? Tänk Punch Out!! och Zelda 2... :) Sedan spelar det ju ingen roll om hårdvaran är bättre om spelen suger... :wink:
Självklart men hårdvaran hade gjort sig bättre i ett nes för det hade gjort dom bättre spelen till den ännu bättre i form av mindre slowdowns samt dom sunkiga spelen til SMS ännui sämre vilket inte hade gjort mig ett skit :P

#47575  by Andreas No 1

helios wrote:Köpte mig ett Super Nintentendo på marknaden idag. Så nu behöver jag ett Super Mario World å Final Fight.
Hoppsan, vad fick du ge för det? Är på jakt efter ett SNES, mitt har börjat balla ur (ej bild/ljus) kanske en säkring?

Några andra fynd på kviberg?

Edit: Stavfel

#47580  by helios

Andreas No 1 wrote:
helios wrote:Köpte mig ett Super Nintentendo på marknaden idag. Så nu behöver jag ett Super Mario World å Final Fight.
Hoppsan, vad fick du ge för det? Är på jakt efter ett SNES, mitt har börjat balla ur (ej bild/ljus) kanske en säkring?

Några andra fynd på kviberg?

Edit: Stavfel
Tror att jag gav 300:- för ett med alla sladdar och en kontroll.

Det är relativt dött där just nu, men de har Gameboy micro sealed box och ett CIB sealed spel för 400:-. Soda stream nya i box för 350-450:-. Brukar köpa mina Verbatim DVD-R skivor där.. 50 pack 200:-

#50959  by Andreas No 1

Helios: Nåt nytt om Kviberg/Bellevue marknad? Funderar på att dra dit vid februari-löningen... Vill ha kompletta spel dock, lär väl bli svårt?

#50982  by helios

har inte varit där på nån vecka, nä kompletta spel har jag sett typ 2st.. har varit riktigt dåligt med saker där ett tag.. lycka till

Instagram #sndb.se