• hur många nes spel får det plats på en ikea billy bokhylla?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#44247  by BelfegorC4

Stående 23 stycken på rad. Billys bokhyllor är ovanligt djupa så två rader kan du ha.

#44248  by Xevious

Du må også kjøpe ekstra hylleplate (1 til lav modell og 2 til høy modell)

Her er noen gamle bilder av Billy med NES spill:

- Lav modell med en ekstra hylleplate

- Høy modell med to ekstra hylleplater

EDIT: Det er plass til 32 spill per hylleplate

#44252  by Filurkatten

Jag heter Billy.

#44254  by BelfegorC4

Filurkatten wrote:Jag heter Billy.
Jag med =D

Och nu kom jag på att jag har bestå bokhyllan :( så mitt första inlägg är helt fel.

#44257  by Filurkatten

Heter du Billy? Lite små komsikt att vi heter likadant i sådanna fall, Inte alltid man träffar folk som heter så.

#44258  by BelfegorC4

Billy som andra namn :) Använder mitt tredje namn som tilltalsnamn :)

#44264  by Filurkatten

Jag heter då Billy i första namn jag.

#44265  by Gsmhacker

jaha hur ska jag sortera spelen nu då förslag?

#44266  by BelfegorC4

Svarta serien för sig, små kartonger för sig, stora för sig och i bokstavsordning såklart ;)

#44268  by Filurkatten

Annars sortera efter årtal.

#44274  by Den där Marcus

Vill du hitta spelen snabbt eller ska det se snyggt ut? Någon här på forumet visade en bild på spelhyllan med spelen sorterade efter utgivare (Konamispel för sig osv) och det såg riktigt snyggt ut då de ofta har gemensam stil. Själv kör jag dock exakt som BelfegorC4 skrev.

#44282  by Ufouria

Först och främst, stora för sig och små för sig. Därefter efter utgivare och sedan färg på kartongerna. Så kör jag. :)

#44290  by Bonomaul

Får inte plats så många spel alls i en Billy bokhylla i kartong. ;)

#44297  by Gsmhacker

sådär nu står det 6st billy här redo att matas :D

#44312  by Ufouria

Sen får vi väl se bilder på hur det blev? :)

#44316  by Tawny

Filurkatten wrote:Jag heter Billy.
Månaderna gick och våren kom
och Billy var lika borta som snön
men en dag i juni 77 kom ett vykort postat i Köln
Och Billy hade skrivit söndrigt som fan
Han hade precis börjat prova heroin
Och han skrev att hans liv var en väska
man sparkar på, kastar iväg och slänger hit och dit
och man öppnar den och fyller
med pulver och skit åååh Billy,
vad fan har hänt?

#44319  by Filurkatten

Du har ingen aning om hur ofta man hör den låten eller någon som frågar om man gillar pizza. ;)

#44333  by Tawny

hehe

#44368  by Gsmhacker

Sanna wrote:Sen får vi väl se bilder på hur det blev? :)

sånthär kan bara upplevas live , du är välkommen :wink:

#44369  by Ufouria

Tack, jag kommer gärna förbi nån dag. :)

#44483  by Tawny

Gsmhacker wrote:
Sanna wrote:Sen får vi väl se bilder på hur det blev? :)

sånthär kan bara upplevas live , du är välkommen :wink:

borde byta ut hans megaman-gubbe mot en hemsnickrad "flirtman" som vapen har han en chokladask han kastar choklad ur. glöm inte mustachen :)

#50909  by Gsmhacker

stånde stora boxar får det plats med 32st per rad

och det är 8 rader = 256ST på en 80x202 hylla

nu håller jag på med en snes hylla ska jag har kartongerna stånde eller liggandes ?

#50915  by Andreas No 1

Känns som att Mr. Hacker får fixa bilder till denna tråden nu... :wink:

Tycker att du ska ha SNES-kartongerna liggandes, ej stående, om du förstår vad jag menar... Alltså kortsida ut.

Längtar till jag flyttar till en större längenhet så att jag kan ha en Billy-hylla med alla mina tv-spel. Nu befinner de sig i plastlådor med lock och på hjul samt i två andra plastlådor. Och det gnager mig, ty jag vet att de vantrivs... :cry:

#50944  by Ufouria

Tycker oxå SNES boxarna ska vara liggandes.

Önskar att jag hade större lägenhet och plats för en bokhylla. Tänker sälja min hörnsoffa (fick den av brorsan när han flyttade utomlands). Den är snygg och så och klär rummet men den tar alldeles för stor plats. Ska slänga ut den och köpa en Billy.

#50954  by Andreas No 1

Ja, klart man vill ha en större lägenhet, nu har jag en 1:a på 42 kvm, och det är alldeles för litet! Har en hel Billy med dvd-filmer på alla hyllor, och en Billy med cd-skivor, sedan blir det en med tv-spel. Sådär populärt hos en framtida tjej kanske... :?
-"De här grejerna vill jag att vi ska ha i vardagsrummet"
-"Oj, gud vad mycket. Måste du ha framme allt på en gång? Kan du inte lägga tv-spelen i förrådet/garderoben, eller helst sälja dem?"

Mardrömsscenario... :cry:

#50955  by Gsmhacker

Andreas No 1 wrote:Ja, klart man vill ha en större lägenhet, nu har jag en 1:a på 42 kvm, och det är alldeles för litet! Har en hel Billy med dvd-filmer på alla hyllor, och en Billy med cd-skivor, sedan blir det en med tv-spel. Sådär populärt hos en framtida tjej kanske... :?
-"De här grejerna vill jag att vi ska ha i vardagsrummet"
-"Oj, gud vad mycket. Måste du ha framme allt på en gång? Kan du inte lägga tv-spelen i förrådet/garderoben, eller helst sälja dem?"

Mardrömsscenario... :cry:

å jag som trode att det va mannen i huset som bestämde 8)

#50966  by Ufouria

Andreas No 1 wrote:Ja, klart man vill ha en större lägenhet, nu har jag en 1:a på 42 kvm, och det är alldeles för litet!
Så stort. :P Min 1:a är bara på 35 kvm. :cry:

Vet inte om det är så populärt heller hos en framtida pojkvän om jag ska ha en Billy med massa TV-spel i. :? eller så förblir man singel livet ut...

#50971  by Bonomaul

Någonting säger mig att sånt här är populärare hos framtida pojkvänner än flickvänner av någon anledning. Kanske bara är en dum generalisering, vad vet jag..

#50974  by Gsmhacker

jag har en 2:a 44kvm fast vardagsrummet och köket sitter som ihop (läs ingen vägg imellan)

jag har 5 billy :P

Instagram #sndb.se