De flesta svarta serien spelen är perfekta för nybörjare. Jag menar spel som Popeye, Donkey Kong mm. Tråkiga men relativt simpla att börja med.
De spelen jag gillar bland dessa svarta är:
Super Mario Bros. (det håller än idag och är lätt det bästa i denna serie, men visst, inget spel jag lirar ofta).
Kung Fu, lite för lätt dock. Men eftersom man var fixerad vid karate och ninjaspel som liten fastnade man lätt för detta. Dessutom var det ett av få spel som jag ägde själv!
Balloon Fight, kanske ett av de roligare 2-playerspelen totalt sett. Dock enformigt i för stora doser.
Clu Clu Land är inte helt tokigt heller. Skoj men svårt att styra, men rätt ball spelidé...
Pro Wrestling äger! Det enda Wrestling spelet jag gillat! Älskar Starman och King Slender! Mina två favoritkaraktärer... Ryggknäckaren är så brutal och Voltsparken!
Ice Climber är skoj om man är två också!

Fasen höll på att glömma
Excite Bike, det är skoj, fasen att man inte kunde vara två spelare.

Spelade detta hemma hos en polare och var ganska avundsjuk på detta spelet.
Jag vet inte om du lirade dessa spel så mycket förr Sanna? Det kanske är därför jag gillar dem, för ska man vara ärlig så är de riktigt kassa många av dem, om man jämför med spel som kom senare. Vissa spel scrollar ju inte ens och har extremt kass grafik!