• Mr. Gimmick! Musik!?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#440857  by I_AM_ERROR

Jag har haft det spelet sedan jag var sju men det var bara här jag märkte man kunde trycka select start för att öppna musikmenyn och jag fann en låt som inte är med i själva spelet där i "strange memories of death". Vet ni why, är det så att den låten ska egentligen spela på specialbanan, om man hittat alla skatter för där har jag helt tyst förutom ljudeffekter.
 #440859  by I_AM_ERROR

Har en ny och en gammal, den gamla är gamle bettan från 89, den ska jag aldrig byta connector i förrän den går sönder^^ den nya har ju ny connector men samma sak händer där, jag tror seriöst att i Mr. Gimmick! ska sista banan vara tyst, för så ahr det varit sedan jag var sju! (Ok, 16 var väl då ajg först tog alla skatterna men ändå!);D
 #440868  by fredrickcarlsson

Jag har hört den där låten på youtube, och i kommentaren stod det att det var nån oanvänd låt. inte helt ovanligt att det är så. Chrono trigger har ju låtar på kassetten som inte används i spelet

edit: här är den http://www.youtube.com/watch?v=Knik6QqDJJ0
 #440881  by I_AM_ERROR

Sweet! Då ska det verkligen vara tyst på sista banan innan man möter specialbossen! Trodde mitt spel var trasigt där för en sekund och det får inte hända!
 #440893  by Kreese

Antar att NNN1 kan svaret på denna fråga. Han är ju allmänt känd för att kunna Mr. Gimmick utan och innan...

Häftigt att det finns gömda/oanvända låtar i spelen!
 #440894  by Ufouria

Det är musik på sista banan förutom en "screen" precis innan rummet som bossen är i, där är det tyst. Har för mig det iaf.
 #440919  by Widar

Det finns en underbar gömd låt i Bubble Bobble också om jag inte misstar mig, .nsf'en innehåller ett riktigt guldkorn!
 #440922  by Ufouria

Ja den som man kan få höra när man varvat spelet två gånger och fått bästa slutet. Älskar en av låtarna man kan få höra där. Den låter inte som NES musik.
 #440962  by segasonic

Det finns många spel med oanvända låtar i.
Denna är en av de bästa! :D
 #440989  by Ufouria

fredrickcarlsson wrote:sanna: åh, det hade jag velat höra. hittar den inte på youtube däremot :(
Jag hittade den! :D
 #441015  by osiris

Skön låt sanna, att den inte va med i spelet :?
 #441027  by Widar

Sanna wrote:Ja den som man kan få höra när man varvat spelet två gånger och fått bästa slutet. Älskar en av låtarna man kan få höra där. Den låter inte som NES musik.
AHA! Det var därför jag inte hittat den i spelet, jag är inte bra nog... :$

Undrar om den finns med i C64-utgåvan också, den låter väldigt C64igt.
 #441097  by Pinge

eftersom den heter "secret room" så kan man tänka sig att den var tänkt att vara med i skattkamrarna som av ngn idiotisk anledning itne finns med i Nes versionen!

fast på arkadversionen är det denna musik som är i dom rummen
 #441107  by Ufouria

Hur ser de rummen ut då? Hittade inte när jag sökte.

Brukar ni ta skon när den dyker upp? Jag gör det inte för draken blir så svår att styra då.
 #441111  by Pinge

man Måste ju ta skon så man hinner samla mer poäng (färre missade frukter och items)!
Tycker spelet e lite slött utan!

Dem rummen är ett rum fyllt med diamanter och kommer upp som item (en dörr) om du klarar 20 banor utan att dö, sen fortsätter man på ana 22 om jag inte minns fel...
har man fortfarande inte dött ett liv innan bana 30 & 40 så finns det dörrar på dom också, och klarar man 50 banaor utan att dö så får man en warp till bana 70

edit:

edit 2: man hinner sen den snabbt i slutet så tryck paus

Instagram #sndb.se